Allerin YT-neuvottelut päättyivät

Aller Media Oy irtisanoo yhteensä 28 työntekijää.

YT-neuvottelut koskivat koko yhtiötä lukuun ottamatta Suomi24:ssä ja Omassa Ajassa työskenteleviä.

Ennakoitua pienempään irtisanottavien määrään päästiin tekemällä muutoksia työtehtäviin ja uudelleen organisoimalla niitä talon sisällä. Uhan alla ollut Rovaniemen puhelinmyyntiyksikkö onnistuttiin organisaatiomuutosten jälkeen säilyttämään.

”Yhtiö säästää tehdyillä päätöksillä ensi tilikaudella henkilöstökuluissa 1,1 miljoonaa euroa ja muissa toiminnoissa kolme miljoonaa euroa”, kertoo Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Neuvotteluesitys ja kutsu YT-neuvotteluun annettiin pääluottamusmiehille 29.7.

Ensimmäinen neuvottelutilaisuus pidettiin 5.8. Neuvottelun osapuolet totesivat yksimielisesti viime viikon torstaina, että yhteistoimintalain neuvotteluvelvoite on täytetty ja neuvottelut voidaan päättää.

Neuvotteluissa päätettiin lopettaa kannattamaton Miss Mix-lehti.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä, puh: 09 - 8621 7000.

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Aller Median visio on olla Suomen sosiaalisin mediayhteisö, jossa uskotaan vapaaseen sanaan ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle ja digitaaliset mediakonseptit. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Seiska, Oma Aika, ELLE, Koti ja keittiö, Fit, Katso, TOPModel, www.telvis.fi, Suomi24 ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 247 henkilöä.