Allerista strateginen kumppani autokonserni Laakkoselle

Aller Media Oyn datapalvelu Rikastamon tarkoilla kohderyhmillä ryhdytään tavoittelemaan Suomen suurimmalle autotalolle uusia asiakkaita.

Nyt solmittu strateginen kumppanuus pitää sisällään datapalveluiden lisäksi jatkuvaa sisällöntuotantoa. Aller huolehtii jatkossa OmaLaakkonen-asiakkuusohjelman perustana olevan asiakastiedon ylläpidosta ja datan rikastamisesta. Lisäksi Aller tuottaa verkkoon dataohjattua monikanavaista autoilusisältöä kuluttajille.

”Sopimus Laakkosen kanssa on laajuudessaan Allerille merkittävä. On upeaa päästä viemään Suomen suurimman autokonsernin markkinointia eteenpäin data- ja sisältömarkkinointihuippujemme avulla. Olemme todella innoissamme yhteistyöstä”, sanoo Allerin myyntijohtaja Hannaleena Koskinen

Aller on tuottanut sisältöpalveluita Laakkoselle syksystä 2016 lähtien. Näihin kuuluu muun muassa blogi- ja sisältöyhteistyö MINIreissut, joka jatkuu uuden sopimuksen myötä.

”Haluamme palvella kuluttajia hyödyllisillä sisällöillä ja dataa apuna käyttäen, jolloin markkinointi on oikein kohdennettua ja tavoitamme oikeita kuluttajaryhmiä. Aller on ollut hyvä kumppani meille, joten jatkamme nyt yhdessä”, kommentoi Laakkosen markkinointijohtaja Tea Koivisto.

Laakkosen kanssa solmittu sopimus on Allerille uusi merkittävä asiakkuus, jossa hyödynnetään Rikastamon tarkkaa datasegmentointia markkinoinnin tehostamiseen. Aller Media tuottaa dataa hyödyntäviä markkinointipalveluita myös muun muassa Holiday Clubille ja dataohjattuja sisältöpalveluita Lääkärikeskus Aavalle”Meillä on Suomen suurin kaupallistettu datakyvykkyys Rikastamo, ja isot asiakkuudet kertovat siitä, että yritykset lähtevät nyt tosissaan hyödyntämään dataa liiketoiminnassaan avustuksellamme. Mahdollisuudet ovat rajattomat”, kommentoi Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä

Lisätiedot: Tea Teinilä, viestinnän asiantuntija, Aller Media Oy,  040 5460 522

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media-ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin Rikastamo tarjoaa yhdistelmän rikastettuja kohderyhmiä ja ennennäkemättömän syvää ihmisymmärrystä liiketoiminnan tarpeisiin yhdistämällä kansallisesti merkittävää offline- ja online-dataa. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Suomi24, Dingle, Seiska, ELLE, Koti ja keittiö, Katso, Oma Aika, Idealista ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä. www.aller.fi

Laakkonen on Suomen suurin autojen vähittäismyyntiketju. Se edustaa 15 suomalaisille hyvin tuttua automerkkiä ja myy vuosittain noin 36 000 uutta ja käytettyä autoa. Laakkonen tarjoaa asiakkailleen kaikki autoihin liittyvät palvelut myynnistä varaosiin ja merkkihuoltoon. Konserni työllistää noin 1150 autoalan ammattilaista ja sen liikevaihto on lähes 600 milj. €. Autojen vähittäismyynti on osa Laakkonen Yhtiöitä, joka on itsenäinen, vahvasti kehittyvä monialayritys.