Allerista Telian datakumppani

Aller Media Oy:n data-startup Data Refinery Oy liittää asiakkuuksiinsa Telia Finland Oyj:n.

Uuden yhteistyön keskiössä on tuottaa dataan pohjautuvaa edistyksellistä asiakasymmärrystä Telian asiakasmarkkinointiin. Allerin tuoreen tytäryhtiön Data Refineryn datakyvykkyyden avulla syvennetään Telian asiakassegmenttejä. Niiden ansiosta asiakkaiden tarpeita ymmärretään tarkemmin, asiakassuhteen hoitoa voidaan parantaa ja markkinointiviestintää muokata yhä puhuttelevammaksi.

”Telia-yhteistyö on erittäin merkittävä dataliiketoiminnallemme, ja näemme siinä paljon mahdollisuuksia. Olemme innoissamme, että pääsemme tarjoamaan strategista asiantuntijuuttamme Telian kaltaiselle toimijalle”, sanoo Aller Median yritysmyynnistä vastaava johtaja Hannaleena Koskinen.

Allerin monipuolinen dataosaaminen ja online-kyvykkyys kiinnostivat Teliaa.

”Kehitämme jatkuvasti kykyämme palvella asiakkaitamme verkossa ja digitaalisissa ympäristöissä. Aller on meille erinomainen kumppani, joka auttaa meitä kohtaamaan asiakkaamme heille relevanteilla viesteillä ja tavoilla dataan perustuvan ymmärryksen avulla”, sanoo data-analytiikan kehityspäällikkö Tarmo Ristonen Telialta.

Allerin Data Refinery (aiemmin Rikastamo-palvelu) tarjoaa datapalvelua, joka yhdistelee Allerin ja sen kumppaneiden verkostoista dataa ja rakentaa niistä moniulotteista asiakasymmärrystä markkinointiviestinnän tehostamiseen. Tuore startup lähtee nyt myös kansainvälisille markkinoille, ensimmäisenä Pohjoismaihin.

Lisätiedot: Tea Teinilä, viestinnän asiantuntija, Aller Media Oy,  040 5460 522

Telia on uuden sukupolven kansainvälinen ja paikallisesti vahva operaattori. Autamme luomaan uudenlaisia yhteyksiä ja haluamme helpottaa sinun, yrityksesi ja yhteisösi arkea. Pitkä historiamme Suomessa alkaa jo vuodesta 1855. Sijoitamme joka vuosi suomalaisiin yhteyksiin noin 200 miljoonaa euroa, tarjoamme töitä noin 3300 ihmiselle ja työllistämme välillisesti tuhansia muita. Vuoden 2016 lopussa noin 4,3 miljoonaa liittymäasiakasta oli valinnut meidät operaattorikseen. Olemme osa kansainvälistä Telia Companya, joka toimii 17 maassa Norjasta Turkkiin. Maailmanlaajuisten yhteyksien ansiosta tarjoamme sinulle parhaat palvelut missä ikinä liikutkin. Tervetuloa mukaan osoitteessa www.telia.fi.

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media-ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin tuore data-startup Data Refinery tarjoaa yhdistelmän rikastettuja kohderyhmiä ja ennennäkemättömän syvää ihmisymmärrystä liiketoiminnan tarpeisiin yhdistämällä kansallisesti merkittävää offline- ja online-dataa. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Suomi24, Dingle, Seiska, ELLE, Koti ja keittiö, Katso, Oma Aika, Idealista, Baana ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä. www.aller.fi