Anders Lindh Data Refineryn johtoon

Lindh on työskennellyt yhtiössä aiemmin teknologiasta vastaavana johtajana. Hän ottaa nyt vetovastuun Sami Lahtisen jättäessä yhtiön.

Data Refineryn liiketoimintajohtaja Anders Lindh (39) on aiemmin työskennellyt muun muuassa johtajana Fonectalla ja perustamassaan Cheerlead Marketingissa, jonka Data Refineryn emoyhtiö Aller osti vuonna 2017.

”Data Refineryn tiimi, liiketoiminta ja teknologinen puoli ovat minulle tuttuja, joten ryhdyn innolla viemään toimintaamme eteenpäin”, sanoo Anders Lindh.

Data Refinery tuottaa yritysasiakkaille dataan perustuvaa asiakasymmärrystä kohderyhmien, liiden ja niihin liittyvien analyyttisten palveluiden muodossa.

”Tuotamme asiakkaille täsmäratkaisuja esimerkiksi uusiasiakashankintaan ja autamme yrityksiä ymmärtämään paremmin nykyasiakkaitaan. Meillä on laajaa dataosaamista ja automaatioon yhdistettynä pystymme auttamaan asiakkaitamme jatkuvan asiakasymmärryksen tuottamisella”, kertoo Anders Lindh.

”Yhdelle asiakkaalle saatamme ylläpitää yli kymmentä päivittäistä prosessia, joilla turvataan kohderyhmien tuottaminen, laadullistaminen sekä raportoinnin sujuvuus. Tällä on parhaimmillaan keskeinen liiketoiminnallinen vaikutus esimerkiksi uusasiakashankintaan”, Lindh sanoo.

Data Refinery käyttää Allerin asiakasrekisteriä sekä online-palveluiden dataa ja pystyy niiden avulla tuomaan lisää älykkyyttä yritysasiakkaiden omaan dataan. Esimerkiksi yritysten omasta asiakasrekisteristä voidaan laadullistaa uusia kohderyhmiä käyttöön sekä perinteisissä että sähköisissä kanavissa.

”Strategiamme on auttaa yrityksiä tekemään tuloksellista liiketoimintaa dataa hyödyntäen. Kaiken keskiössä on asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen, ja haluammekin olla siinä entistä parempia, jotta voimme tuottaa yrityksille parhaan mahdollisen hyödyn”, Lindh kommentoi.

Elokuussa kaksi vuotta täyttävä Data Refinery on Allerin tytäryhtiö ja osa Allerin markkinointipalveluita. Sen asiakkaita ovat muun muassa Vattenfall, Suomen Punainen Risti ja Holiday Club.

Tea Teinilä, Viestintäpäällikkö, Aller Media, tea.teinila@aller.com, +358 40 5460 522

Data Refinery Oy on asiakkuusmarkkinointipalveluiden, kohderyhmien, liidien ja näihin liittyvien analyyttisten palveluiden asiantuntijayritys. Data Refinery on Aller Media Oy:n tytäryhtiö ja osa Allerin markkinointipalveluita. www.datarefinery.io

Yrityksestä

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media- ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Allerilla on vahva markkina-asema. Sen tunnetuimmat brändit ovat Suomi24, Seiska, Katso, Idealista, Baana ja All Over Press. Allerin kasvaviin markkinointipalveluihin kuuluu journalistinen sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas, sisältömarkkinointitoimisto Dingle Oy ja datasta johdettua asiakasymmärrystä tuottava Data Refinery Oy. Aller Median Suomen konserni työllistää noin 200 henkilöä. www.aller.fi