• Aller/

Costume uudistui kuukausilehdestä sähköiseksi trendioppaaksi - sisältää paniikkiavun asupulmiin

Vuoden 2014 lopulla printtilehdestä sähköiseksi julkaisuksi muuttunut Costume.fi palvelee jatkossa arjen alati päivittyvänä trendioppaana. Käyttäjiensä kanssa uusitusta sivustosta on muutamassa kuukaudessa leivottu entistä vuorovaikutuksellisempi yhteisömedia, joka tarjoaa trenditietoiselle apua jokapäiväisiin valintoihin.

-          Sisältö hiottiin yhdessä Costumen Sisäpiiri-ryhmän parin sadan aktiivisen käyttäjän kanssa. Konseptoinnin tavoitteena oli koota kaikki tärkein tieto ja palvelut yhdelle sivustolle sekä vahvistaa yhteisöllisyyttä, jota olemme aina Costume.fissä vaalineet, kertoo Allerin Digital Producer Jaana Matsi.

Täysin uudistunut Costume.fi on suunniteltu naiselle, joka haluaa tietää kaiken trendikkäästä elämäntyylistä. Sivusto kokoaa yhteen muoti-, kauneus- ja lifestylejutut. Lisäksi sivustolta löytyy muun muassa käyttäjien itsetuottamaa sisältöä ja blogeja.

Sähköisen julkaisun kohderyhmänä ovat 18–30-vuotiaat nuoret aikuiset, ja heistä ensisijaisesti naiset, jotka ovat kiinnostuneita shoppailusta, muodista, kauneudesta, viihteestä ja ”katu-uskottavasta” elämäntavasta. Houkuttelevien sähköisten palvelujen kehitys ja päivittäisen sisällön monipuolistaminen olivat tarpeen kohderyhmän siirtyessä yksinomaan verkkoyhteisön jäseniksi.

-          Käyttäjät voivat postata sivustolle omia asukuviaan kuten ennenkin, mutta lisäksi tarjolla on entistä laajemmin huipputason sisältöjä ja palveluja trenditietoisen elämään. Halusimme vahvistaa tunnetta siitä, että Costumen aiheet ovat osa trenditietoisen jokapäiväistä arkea, Matsi jatkaa.

Uudistettu verkkoyhteisö lupaa tarjota asuideoita aamuun, viihdejuttuja bussimatkalle, trendivinkkejä päivän mittaan selailtavaksi ja inspiraatiota illan rentoutumishetkiin. Myös trenditietoisen päivittäisiin vaateongelmiin kehitettiin uudistuksen myötä erityinen työkalu.

-          Lanseeraamme uudistuksessa Asukriisi-hakutoiminnon, jonka avulla käyttäjä voi valikoida tyylin päivän tilanteen ja oman persoonansa mukaan. Hakutoiminnolla yritämme ratkoa tyyliin panostavan lukijan ikuisen ongelman siitä, mitä laittaa päälle. Jatkossa kehitämme lisää vastaavanlaisia palveluja ja toimintoja, Matsi tähdentää.

Eveliina Nera, Communications Manager, Aller Media oy, 0440203622

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sosiaalinen liiketoiminta ja sen kehittäminen. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Aller tuottaa Suomen himotuimmat aikakausbrändit. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Seiska, Katso, Oma Aika, ELLE, Olivia, Costume.fi, Koti ja keittiö, Divaani, Fit, Suomi24, Dingle ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 300 henkilöä. www.aller.fi