Dingleltä ja TweetAtlakselta markkinoille yhteinen palvelukonsepti

Markkinoinnin asiantuntijayritys Dingle ja sosiaalisen median analytiikkapalveluyritys TweetAtlas tarjoavat jatkossa yhteistä palvelukonseptia.

Dinglen sisältöpalveluista ja TweetAtlaksen analytiikkapalveluista koostuva yhteinen palvelukonsepti antaa asiakasyritysten johdolle entistä tarkemman näkemyksen sosiaalisen median markkinointinsa todellisista vaikutuksista ja hyödyistä.

"Seuraamme jatkuvasti asiakkaistamme käytävää keskustelua sosiaalisessa mediassa. TweetAtlaksen ratkaisu on vihdoin riittävän hyvä, jota haluamme suositella asiakkaidemmekin käyttöön. Tarjoamme markkinointipalvelujemme lisäksi siis työkalua, jolla voi mitata sosiaalisen median markkinoinnin toimivuuden ja tuoton. Vastaavaa palvelukomboa ei ole ollut aikaisemmin saatavilla Suomen tai edes Pohjoismaiden markkinoilla”, kertoo Dinglen toimitusjohtaja Juho Jokinen.

TweetAtlas on markkinoiden ensimmäinen skaalautuva sosiaalisen median analyysipalvelu, joka kykenee tulkitsemaan tekstin lisäksi myös visuaalista sisältöä, kuten kuvia ja videoita. Visuaalista ilmaisua mittaavan metriikan merkitys on suuri, sillä valtaosa sosiaalisen median sisällöistä on nykyään visuaalista. Analytiikkakyvykkyys kattaa myös haastavina pidettyjä kieliä, kuten suomen, sekä datan siivoamisen epäolennaisista keskusteluista asiakkaan puolesta.

”Sosiaalisessa mediassa tapahtuvia markkinointitoimenpiteitä on ollut aiemmin haastavaa todentaa, ja monilta yrityksiltä on puuttunut selkeä kokonaiskuva markkinointinsa tehokkuudesta. Yhteistyömme myötä Dinglen asiakasyritykset saavat entistä luotettavampaa metriikkaa sosiaalisen median markkinointitoimenpiteistään”, sanoo TweetAtlaksen toimitusjohtaja Jarkko Jokirinta.

Lisätietoja:

Juho Jokinen, CEO, Dingle, +358 50 3505964 juho.jokinen@dingle.fi

Jarkko Jokirinta, CEO, TweetAtlas, +358 400 328198 jarkko.jokirinta@tweetatlas.com

Dingle on markkinoinnin asiantuntijayritys, joka tarjoaa yritysjohdon, myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun konsultointipalveluja mahdollistaakseen digitaalisuuden hyödyt yritysten liiketoiminnassa. Dinglen ydinosaamisaluetta ovat sosiaalisen median käytön strateginen suunnittelu, prosessikonsultointi, konseptisuunnittelu sekä sisällön ja tekniikan tuotanto. Dingle perustettiin vuonna 2009. Toimintansa aikana yritys on ollut suunnittelemassa ja toteuttamassa yli sadan suomalaisbrändin digitaalista liiketoimintaa. Vuonna 2014 Dinglen liikevaihto kasvoi 58 prosenttia yli 2,7 miljoonaan euroon. Dinglen Helsingin ja Tukholman konttoreilla työskentelee yhteensä noin 50 sosiaalisen median asiantuntijaa. www.dingle.fi

TweetAtlas on markkinoiden ensimmäinen skaalautuva sosiaalisen median analyysipalvelu, joka kykenee tulkitsemaan tekstin lisäksi myös visuaalista sisältöä, kuten kuvia ja videoita. Pilvipalvelu tuo asiakkaiden saataville miljoonien analyytikkojen osaamisen yhdistettynä edistyksellisimpiin tietokonealgoritmeihin. Palvelu tarjoaa avaimet käteen –periaatteella yritysjohdolle näkymän markkinointi-investointien tuottavuuteen sekä avustaa markkinoijia sisällöntuotannon optimoinnissa. TweetAtlaksella on toimipisteet Suomessa, Singaporessa sekä Dubaissa, ja yhtiö kasvaa nopeasti. Asiakkaina on monitoimialainen kirjo yrityksiä ja yhteisöjä startupeista pörssiyhtiöihin. Historiansa aikana TweetAtlas on analysoinut satojen eri brändien ympärillä käytäviä sosiaalisen median keskusteluja. www.tweetatlas.com