Elle: Tyyliä löytyy Suomen joka kolkasta

Elle-lehti käynnisti keväällä SuomiStyle-projektin juhlistaakseen suomalaisen naisen tyyliä. Satojen hakemusten ja ilmiantojen joukosta nousi kolme ihastuttavaa naista edustamaan suomalaisen naisen tyyliä. Ellen tyyli-ikonit ovat Heidi, 26, Helsingistä, Katja, 33, Oulusta ja Pirkko, 70, Kokkolasta. Heitä yhdistää se, että kaikki ovat tyylikkäitä ja hyviä pukeutujia, jotka tunnetaan kotikaupungissaan persoonallisesta tyylistään.

SuomiStyle etsi toukokuusta syyskuuhun kaikkialta Suomesta paikkakuntien persoonallisimpia ja tyylikkäimpiä naisia osoittaakseen, että suomalaisen naisen tyyli kestää kansainvälisenkin vertailun ja ansaitsee arvostusta.

Tyyli-ikonin pestiin sai joko ilmoittautua itse tai vaihtoehtoisesti ilmiantaa kotikaduiltaan tutun tyylitaiturin.

Elle sai satoja hakemuksia ympäri Suomea. Suurin osa oli ilmiantoja kanssasisarilta, joita ehdotettujen naisten pukeutumistyyli ilahdutti.

SuomiStylen tyyli-ikonit vahvistavat, että tyyliä löytyy Suomen joka kolkasta.

Helsinkiläinen urbaani väripilkku Heidi arvostaa vaatteissa mukavuutta ja psyykkaa itseään energisoivilla väreillä: ” En omista edes valkoista paitapuseroa, joka on klassisen tyylin kulmakivi”, Heidi uhoaa.

Oululainen Katja on kekseliäs erottautuja, joka yhdistää pukeutumisessaan ennakkoluulottomasti uutta, vanhaa, kirpparilöytöjä ja itse tehtyä. Katjalla on oma vaatemerkki Kiks, jonka tuotteet testaa Katja itse.

SuomiStylen ajaton kaunotar on entinen galleristi, mannekiininakin toiminut Pirkko Kokkolasta. Pirkon garderobista löytyy asu joka tilanteeseen, eivätkä menemiset jää vaatteista kiinni. Uutta hankitaan, ei välttämättä tarpeeseen, vaan pikemminkin ”tasoa parantamaan”.

Valitut tyyli-ikonit kävivät lokakuussa Ellen kuvauksissa ja viettivät hotelliyön Helsingissä nauttien hemmotteluhoidoista ja illallisesta.

Lehtihyllyihin tänään ilmestyneessä tammikuun Ellessä tyyli-ikonit esitellään kahden aukeaman advertoriaalissa, ja helmikuun Ellessä pureudutaan Helsingin hemmottelu- ja kuvauspäivään.

Seuraavaksi kansainvälistäkin mainetta niittänyt huippukuvaaja Juha Mustonen kuvaa

kunkin tyyli-ikonin omassa kotikaupungissaan. Kuvia käytetään Ellen Suomistyle-kampanjassa suomalaisen naisen tyylin keulakuvana.

Elle jatkaa tyylikkäiden pukeutujien ja tyylibongausten keräilyä sosiaalisessa mediassa #suomistyle –tunnisteella, jonka avulla kuka hyvänsä voi ilmiantaa suomalaista tyyliä.

Lisätietoa/haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Sanna Tuppurainen, Aller Media, sanna.tuppurainen@aller.fi, puh. 09 8621 7000.

Liitteenä painokelpoiset kuvat median käyttöön (Aller Media Oy/Fabian Björk.)

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sosiaalinen liiketoiminta ja sen kehittäminen. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Aller tuottaa Suomen himotuimmat aikakausbrändit. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Seiska, Oma Aika, ELLE, Koti ja keittiö, Fit, Katso, TOPModel, Suomi24 ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä.