Elle-lehti palkitsi muodin huippunimet

Ellen lukijat äänestivät vuoden tyylikkäimmiksi pukeutujiksi artisti Jenni Vartiaisen ja näyttelijä Mikko Leppilammen. Palkinnot luovutettiin keskiviikkona 20.10. Suomen toisessa Elle Style Awards –gaalassa Helsingin Voimalassa. Gaalan juonsivat Anne Kukkohovi ja Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-setälä ja se esitetään la 23.10. klo 21 Subilla.

Lisäksi gaalassa palkittiin tuomariston valitsemia muotialan ammattilaisia. Mallisto 2010 -palkinnon sai Lontoon muotiviikolla mallistonsa jo kolmasti esitellyt Heikki Salonen.

Tulokas 2010 -palkinnon sai oman Samuji-mallistonsa esitellyt, aiemmin Marimekon taiteellisena johtajana toiminut Samu-Jussi Koski. Muotilegenda Vuokko Nurmesniemelle luovutettiin Eettinen muotiteko 2010 -palkinto, sillä hän on luonut sukupolvelta toiselle kestäviä asuja.

Asustesuunnittelija 2010 -palkinnon sai Finsk-merkistään ja Marimekolle luomistaan kengistä tunnettu Julia Lundsten. Muotiblogi 2010 on Liisa Jokisen ja Sampo Karjalaisen kansainvälisestikin tunnustettu Hel Looks.

Meikkitaiteilijan palkinnon sai Tiina Roivainen, jonka kädenjälkeä on nähty Suomen ja Ranska Elleissä. Hiustaiteilijana 2010 palkittiin kansainvälisten muotinäytösten, kuten Chanelin ja Sonia Rykielin kampaustiimeissä työskennellyt Tom Wennerstrand.

Juliana Harkki valittiin Muotikuvaajaksi 2010. Marimekolle työskentelevä Maija Louekari palkittiin Muotivaikuttajana 2010. Palkinto on tarkoitettu kädentaitoja vaalivalle taitajalle, jonka osaaminen vaikuttaa muotiin. Louekari suunnittelee ja työstää käsin painokuvioita. Ne ovat osa suomalaisen muodin erikoislaatuisuutta.

”Suomalaisen muodin taso kohoaa koko ajan ja tuomaristolta vei aikaa valita monista korkeatasoisista ehdokkaista voittajat. Uskon, että Elle Style Awardsin tuominen Suomeen on vilkastuttanut koko muotialaan liittyvää keskustelua”, tuomariston puheenjohtaja, Ellen päätoimittaja Mirva Saukkola arvioi.

Tuomariston jäsenet:

Tuomariston puheenjohtaja, Ellen päätoimittaja Mirva Saukkola
Muotitoimittaja Mia Dillemuth
Elle Style Awards 2009 –palkittu muotikuvaaja Nina Merikallio
Lehtori Tuomas Laitinen, Taideteollinen korkeakoulu
Brand manager Päivi Svens Fazer
Viestintäjohtaja Taina Erkkilä, Nissan
Max Factorin tuotepäällikkö Annika Tanska, Nordic Cosmetics
Markkinointipäällikkö Maisa Korhonen, H& M
Head of Marketing Hanne Lahdensuo, Nokia

Elle Style Awards on osa maailman suurimman muotilehden, 42 eri painoksena ilmestyvän Ellen konseptia. Ellen pyrkimyksenä on paitsi esitellä lukijoilleen kansainvälisen muodin muutoksia, myös tehdä kussakin maassa kotimaisen muodin tekijöitä tutuiksi.

All Over Press on paikalla ja toimittaa kuvia maksutta median käyttöön. Ensimmäiset kuvat ovat FotoWebissä tänään keskiviikkona noin kello 21 alkaen: http://www.lightbox.alloverpress.fi/lightbox/ELLE2010/default.htm.

Lisätietoja antaa päätoimittaja Mirva Saukkola, mirva.saukkola@elle.fi, p. 040 357 55755.

www.elle.fi/style10/