Elle-lehti palkitsi muodin huippunimet upeassa gaalassa

Elle-lehden lukijat äänestivät vuoden tyylikkäimmiksi pukeutujiksi artistit Chisun ja Antti Tuiskun. Palkinnot luovutettiin keskiviikkona 12.10.2011 Suomen kolmannessa Elle Style Awards -gaalassa Helsingin Voimalassa. Gaalan juonsi malli, muotipersoona Saimi Hoyer ja se esitetään pe 14.10. klo 21.00 MTV3:lla (uusinta la 15.10. klo 14.40).

Gaalassa palkittiin lisäksi tuomariston valitsemia muotialan ammattilaisia. Mallisto 2011 -palkinnon sai Tiia Vanhatapio 2011/2012 syys-/talvimallistollaan.

Tulokas 2011 -palkinnon sai R/H-vaatemallisto, jonka ehjällä ja selkeällä mallistolla on tuomarin perusteluiden mukaan mahdollisuuksia myös kansainväliseen menestykseen. Minna Hepburnille puolestaan luovutettiin Eettinen muotiteko 2011 -palkinto malliston ekologisten materiaalivalintojen vuoksi.

Asustesuunnittelija 2011 -palkinnon sai Nina Riccin muotitalossa työskentelevä Juha Marttila, joka on ollut luomassa muotitalon ylellistä ja naisellista uutta laukkumallistoa. Muotiblogi 2011 -palkinto puolestaan meni Indiedays-sivustolle, joka kokoaa monipuolisesti erilaiset muotiblogit yhteen.

Meikkitaiteilija 2011 -palkinto myönnettiin Janne Suonolle, joka on pitkän uransa aikana uudistanut alaa sekä kehittänyt elegantin ja selkeän kädenjäljen. Hiustaiteilijana 2011 puolestaan palkittiin Miika Kemppainen, joka tunnetaan innovatiivisena, nousevana kykynä.

Kansainvälisen Ellen muotieditoriaaleja kauan kuvannut, monipuolinen ja näkemyksellinen Lauri Eriksson palkittiin Muotikuvaajana 2011. Muodin sanansaattajana 2011 puolestaan palkittiin Leena Aro, joka on vuosikymmenten ajan tuonut kuvillaan kansainvälistä muotia suomalaisten lähelle. Muotikuvittaja 2011 -palkinto meni Laura Laineelle, joka palkittiin upean kansainvälisen uransa vuoksi.

Vuoden 2011 Malli-palkinnon voitti Julia Johansen, joka on muotieditoriaalien lisäksi loistanut lukuisilla kansainvälisten muotiviikkojen näytöslavoilla. Tilaisuudessa palkittiin myös lukijaäänestyksen voittajana Muodin kohokohta 2011 -palkinnolla IVANA Helsinki New Yorkin muotiviikolla, jonka pitkäjänteinen työ kansainvälisen menestyksen saavuttamiseksi on pantu merkille myös maailmalla.

”Suomalaisten muodin ammattilaisten korkeatasoinen osaaminen teki tuomaristoon vaikutuksen. Palkitsemiamme osaajia yhdistää sinnikäs työ sekä vahva ja persoonallinen näkemys”, tuomariston puheenjohtaja, Ellen päätoimittaja Mirva Saukkola sanoo.

Tuomariston jäsenet:

Tuomariston puheenjohtaja, Ellen päätoimittaja Mirva Saukkola

Muotitoimittaja Mia Dillemuth, Elle

Toimitusjohtaja Tom Gammals, Synsam

Muotipersoona, malli Saimi Hoyer

Markkinointipäällikkö Maisa Korhonen, H&M

Brand Manager Päivi Koskela, Sinebrychoff

Brand Manager Hanne Lahdensuo, Nokia

Stailaaja Teri Niitti

Suunnittelija Jukka Rintala

Manager Liisa Sippola, Yves Rocher

Elle Style Awards on osa maailman suurimman muotilehden, 43 eri painoksena ilmestyvän Ellen konseptia. Ellen pyrkimyksenä on paitsi esitellä lukijoilleen kansainvälisen muodin muutoksia, myös tehdä kussakin maassa kotimaisen muodin tekijöitä tutuiksi.

All Over Press on paikalla ja toimittaa kuvia veloituksetta median käyttöön. Mediat voivat ladata kuvia to 13.10. n. klo 9 alkaen osoitteessa: http://fotoweb.alloverpress.fi/lightbox_fin/ELLEStyleAwards2011/

Lisätiedot: päätoimittaja Mirva Saukkola, Elle, mirva.saukkola@elle.fi, p. 040 357 55755.
www.elle.fi/gaala

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu menestyneistä tuotteistaan. Aller Median visiona on olla Suomen sosiaalisin mediayhteisö, jossa uskotaan vapaaseen sanaan ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihteen ja life stylen lisäksi digitaaliset mediakonseptit. Vision ja uudistuskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema ja tunnetut tuotemerkit: 7 päivää, ELLE, Koti ja keittiö, Miss Mix, Fit, Katso, www.telvis.fi, Suomi24 ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä 290 henkilöä.