Elle Style Awards 2012 -voittajat palkittiin

Elle-lehti palkitsi vuoden muotiteot Elle Style Awards -gaalassa keskiviikkona 24. lokakuuta. Upea gaalajuhla, jossa Elle palkitsee kuluvan vuoden muotiteot, järjestettiin neljännen kerran.  Muotinäytökset oli suunnitellut tuomariston jäsen Teri Niitti ja gaalan juonsi toinen tuomari, Saimi Hoyer. Musiikkivieraina gaalassa hehkuivat ruotsalainen poplaulajatar Agnes ja Heli Kajo. Kansallisbaletin tanssiesityksiin koreografiat oli laatinut Minna Tervamäki.

Tämän vuoden Elle Style Awardsissa esiteltiin uusi palkintokategoria, muotilegenda. Palkinto myönnettiin Kaarina Kivilahdelle, joka on tuonut kansainvälisen eleganssin tuulia Suomeen sekä yrittäjänä että omilla tyylivalinnoillaan.

Muodin sanansaattaja 2012 -palkinnon pokkasi koko Suomen tuntema maestro Jukka Rintala, jonka ilmiömäinen osaaminen ulottuu uniikki-iltapuvuista sisustustuotteisiin.

Vuoden eettinen muotiteko -palkinto luovutettiin Vaatelainaamolle. Vaatelainaamo vähentää osaltaan kertakäyttökulutusta ja levittää kierrätyksen sanomaa tarjoamalla laajan valikoiman laadukasta muotia lainattavaksi.

Minna Parikka palkittiin vuoden asustesuunnittelijana. Leikkisyydestään tunnettu Parikan mallisto on laajentunut yhä käytännöllisempään suuntaan tinkimättä laadusta tai naisellisuudesta.

Elle-lehden lukijat saivat äänestää vuoden parhaat pukeutujat. Ääniä annettiin yli 10 000 ja äänestyksen voitti naisten sarjassa Sara La Fountain ja miesten sarjassa Sauli Koskinen.

Myös vuoden parhaasta blogista päätti yleisö: Ellen lukijat äänestivät parhaaksi blogiksi Lontoossa asuvan Sandra Hagelstamin blogin 5 inch and up, joka on saavuttanut tunnelmallisilla kuvillaan ja inspiroivilla asuillaan vankan suosion niin Britanniassa kuin Suomessakin.

Vuoden 2012 malliston suunnittelija on Camilla Norrback. Mallisto on laadukas ja kestää sekä ekologisen että eettisen tarkastelun. Hänen mallistossaan yksinkertaisuus ja käytettävyys kohtaavat naisellisuuden.

Vuoden tulokas -palkinnon sai Satu Maaranen, jonka viimeistelty kädenjälki näkyy erityisesti muodoissa ja materiaaleissa.

Vuoden malliksi valittiin positiivinen, oppimishaluinen ja motivoitunut Johanna Grönholm. Ralliautoilija Marcus Grönholmin kaunista tytärtä on muotikuvausten lisäksi nähty useiden kansainvälisten muotiviikkojen näytöksissä.

Vuoden meikkitaiteilijaksi valittiin Los Angelesissakin uraa tehnyt Karoliina Kangas, joka loihtii maailman meikkitrendit muotikuviin. Vuoden hiustaiteilija -palkinnon saanut Nina Björkman ja hänen kampaamoliikkeensä puolestaan tunnetaan tinkimättömästä laadusta ja palvelusta.

Stailaaja 2012 -palkinnon sai tuomaristoon monipuolisuudellaan ja uudistumiskyvyllään vaikutuksen tehnyt Henna Koskinen.

Muotikuvaaja 2012 -palkinnon sai Johnny Kangasniemi, jonka kuvat häikäisevät laadullaan ja energiallaan.

”Tänä vuonna olemme halunneet nostaa entistä enemmän muotiammattilaisten lisäksi esiin myös muotia omalla tyylillään tulkitsevia taitureita. Siksi on esimerkiksi luotu muotilegenda-kategoria ”, tuomariston puheenjohtajana toiminut Ellen päätoimittaja Mirva Saukkola kertoo.

Raadin esittelyyn tästä.

Kooste Elle Style Awards -gaalasta esitetään MTV3-kanavalla perjantaina 26.10. kello 21.00 ja uusitaan AVAlla 28.10. klo 20. Ohjelma on myös katsottavissa Katsomo.fi:ssä.

All Over Pressin kuvat Elle Style Awardsista lehdistön ladattavissa tänään keskiviikkoiltana linkistä: http://fotoweb.alloverpress.fi/lightbox_fin/ELLEStyleAwards2012/

[Latausohje: Klikkaa ”download” suurentaaksesi kuvan. Klikkaa uudelleen saadaksesi täysikokoisen kuvan. Tallenna hiiren oikealla näppäimellä.]

Elle Style Awards

Elle Style Awards on Elle-lehden vuosittain järjestämä muodin ammattilaisille ja vaikuttajille suunnattu gaalamuotoinen kutsuvierastilaisuus. Gaala huipentuu palkintoseremoniaan, jossa Elle palkitsee vuoden vaikuttavimmat muotiteot ja alan parhaat onnistumiset. Elle Style Awards järjestettiin Suomessa ensimmäistä kertaa vuonna 2009. Elle Style Awards on osa maailman suurimman muotilehden Ellen konseptia, ja sen keskeinen tavoite on lisätä kunkin maan kotimaisen muodin tunnettuutta.

Aller Media

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu menestyneistä tuotteistaan. Aller Median visio on olla Suomen sosiaalisin mediayhteisö, jossa uskotaan vapaaseen sanaan ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle ja digitaaliset mediakonseptit. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat 7 päivää, ELLE, Koti ja keittiö, Miss Mix, Fit, Katso, TOPModel, www.telvis.fi, Suomi24 ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä noin 280 henkilöä.