Elle Style Awards tuo ruotsalaisen pop-sensaatio Agnesin Suomeen

Suomen kansainvälisin muotitapahtuma Elle Style Awards järjestetään keskiviikkona 24. lokakuuta neljännen kerran.  Elle Style Awards -gaalassa Elle palkitsee kuluvan vuoden muotiteot. Kutsuvieraita hemmotellaan gaalassa muodin lisäksi musiikilla, muun muassa säkenöivä ruotsalainen laulajatar Agnes esittää gaalassa uusimman hittinsä.

Elle Style Awards 2012 -palkinnon tulee gaalassa vastaanottamaan muun muassa mallisto, tulokas, stailaaja ja eettinen muotiteko. Palkintojen voittajat valitsee muodin ja yrityselämän asiantuntijoista koostuva raati. Raadin esittelyyn tästä.

Yleisö on päässyt äänestämään mielestään vuoden parasta mies- ja naispuolista pukeutujaa Elle Style Awards 2012 –nettisivun suositussa äänestyksessä.

Uutena palkintokategoriana tänä vuonna myönnetään muotilegenda-palkinto ansioituneelle muoti-ikonille.

Gaalassa tunnettuja kasvoja

Tilaisuuden juontaa Saimi Hoyer. Palkintoja jakamassa nähdään muodin vaikuttajia ja muita tunnettuja kasvoja, kuten julkkiskokki Tomi Björck ja näyttelijä Mikko Leppilampi. 90 vuotta täyttävän Kansallisbaletin tanssijat esittävät Minna Tervamäen gaalaan suunnitteleman koreografian. Musiikkivieraina esiintyvät Heli Kajo ja Ruotsin Idolin lahja maailmalle, Agnes Carlsson.

Agnes valloittaa Suomea

Agnes nousi ruotsalaisten tietoisuuteen voitettuaan Ruotsin Idol-kilpailun vain 17-vuotiaana vuonna 2005. Tänä syksynä valovoimainen Agnes julkaisi Ruotsissa uuden albuminsa Veritas, joka nousi välittömästi julkaisupäivänä 5.9. iTunesin latausykköseksi. Agnesin ensimmäiseksi kansainväliseksi hitiksi nousi Release Me vuonna 2009. Nyt Agnes valloittaa Suomea. Elle Style Awardsissa Agnes esittää kauniin kappaleensa One last time, joka on Suomessa saanut hyvin tilaa eri radiokanavilla.

Agnes sopii Elle Style Awardsiin erityisen hyvin, koska hän on tunnettu muotitietoisuudestaan ja näyttävistä esiintymisasuistaan, joita hän on suunnitellut itsekin. Agnesin tyyli tihkuu glamouria ja kullanhohtoa. Uusimman  levynsä julkistamisjuhlassa Agnesilla oli yllään ruotsalaisen korusuunnittelija Cornelia Webbin luoma asu. Hänen muita suosikkimerkkejään ovat muun muassa Givenchy ja House of Dagmar. Uuden levyn myötä Agnesin tyyli on muuttunut modernimmaksi ja särmikkäämmäksi. Suomalaisille kiinnostava tieto on, että Agnesin stailauksesta vastaa suomalaissyntyinen Kari Hirvonen.

Agnesin kotisivu http://agnescarlsson.se/

One Last Time-video:   https://www.youtube.com/watch?v=ycd-ZPgl0T4

Lisää gaalasta: http://www.elle.fi/style12

Kooste Elle Style Awards –gaalasta lähetetään MTV3-kanavalla perjantaina 26.10. kello 21.05. Sen jälkeen ohjelma on katsottavissa Katsomo.fi:ssä.

Lisätietoa Elle Style Awards -gaalasta: päätoimittaja Mirva Saukkola, mirva.saukkola@aller.fi,

Lisätietoa Agnesista ja haastattelupyynnöt:

Promotion Manager Peppi Lankinen, Universal Music, peppi.lankinen@umusic.com, puh: 045 137 0807

Elle Style Awards

Elle Style Awards on Elle-lehden vuosittain järjestämä muodin ammattilaisille ja vaikuttajille suunnattu gaalamuotoinen kutsuvierastilaisuus. Gaala huipentuu palkintoseremoniaan, jossa Elle palkitsee vuoden vaikuttavimmat muotiteot ja alan parhaat onnistumiset. Elle Style Awards järjestettiin Suomessa ensimmäistä kertaa vuonna 2009. Elle Style Awards on osa maailman suurimman muotilehden Ellen konseptia, ja sen keskeinen tavoite on lisätä kunkin maan kotimaisen muodin tunnettuutta.

Aller Media

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu menestyneistä tuotteistaan. Aller Median visio on olla Suomen sosiaalisin mediayhteisö, jossa uskotaan vapaaseen sanaan ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle ja digitaaliset mediakonseptit. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat 7 päivää, ELLE, Koti ja keittiö, Miss Mix, Fit, Katso, TOPModel, www.telvis.fi, Suomi24 ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä noin 280 henkilöä