Elle valitsi maailman parhaat kauneustuotteet

Elle International Beauty Awards 2013 palkitsee vuoden 12 parasta kauneustuotetta. Tämä on ensimmäinen kerta, kun vuoden parhaat kauneustuotteet valitseva Elle Beauty Awards järjestetään kansainvälisenä. Raatiin kuului Ellen kauneustoimittajia kaikkiaan 38 maasta, Suomi mukaan lukien.

Elle International Beauty Awards palkitsi kauneustuotteita muun muassa kasvojen-, vartalon-, hiustenhoidon ja meikkien kategorioissa. Suomen Elle esittelee voittajatuotteet tammikuun 2013 numerossaan, joka ilmestyy 11.12.2012.

Maakohtaisia Elle Beauty Awards -tunnustuksia on jaettu jo aiemmin. Suomessa Elle Beauty Awards järjestettiin viime vuonna ensimmäistä kertaa. Artikkeli oli lehden luetuimpia ja sai paljon kiitosta lukijoilta.

”Kosmetiikkamarkkinat ovat valtavat. Uusia tai uudistettuja tuotteita tarjotaan kuluttajille jatkuvasti. Siksi Ellen kaltaisen kansainvälisen asiantuntijamedian ja kauneuteen erikoistuneiden toimittajien suositukset ovat korvaamaton opas kuluttajalle runsaudenpulan keskellä”, Suomen Ellen päätoimittaja Mirva Saukkola arvioi.

Vuonna 2011 suomalainen käytti kosmetiikkaan 173 euroa vuodessa, kun koko Euroopan keskiarvo on 117 euroa. Alan muutosnopeus on kova, sillä uusia tuotteita lanseerataan kuukausittain. Euroopan suurimmat kosmetiikan tuottajat myös uudistavat tai muokkaavat joka vuosi 25 prosenttia jo olemassa olevista tuotteistaan.*

Lisätietoa: päätoimittaja Mirva Saukkola, mirva.saukkola@aller.fi, puh. 09 8621 7000

Elle

Maailman suurimpaan muotilehtiperheeseen kuuluva Elle on Suomen johtava tyyliraamattu. Tuomme lukijoille kansainvälisen tason muotikokemuksia suomalaisittain toteutettuna. Elle tarjoaa kuukausittain kaikkein runsaimman muotikattauksen: uutuustrendejä ja -tuotteita, vinkkejä yhdistelyyn ja ideoita oman tyylin ilmaisemiseen. Ellessä muoti on asiantuntijoiden kokoama elämys.

Aller Media

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu menestyneistä tuotteistaan. Aller Median visio on olla Suomen sosiaalisin mediayhteisö, jossa uskotaan vapaaseen sanaan ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle ja digitaaliset mediakonseptit. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat 7 päivää, ELLE, Koti ja keittiö, Miss Mix, Fit, Katso, TOPModel, www.telvis.fi, Suomi24 ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä noin 280 henkilöä.

*Lähde: Kauneustoimittajien yhdistys, kauneustoimittajat.com.