Fit-lehti siirtyy Allerilta Fokus Medialle

Aller Media Oy myy treeni- ja hyvinvointilehti Fitin tuotannon Fokus Media Finland Oylle. Nykyinen toimitus siirtyy lehden mukana uuteen mediataloon 1.4.2017 alkaen.

Aller tiivistää myynnin myötä aikakauslehtiportfoliotaan ja keskittyy taloon jääviin tuotteisiin sekä digiliiketoimintaan.

”Strategia ei ole mikään strategia, jos ei ole rohkeutta myös luopua jostain keskittyäkseen uuteen. Allerilla investoimme nyt dataan ja digitaaliseen liiketoimintaan sekä suuriin aikakauslehtibrändeihimme. Fokus Media on onnistunut hienosti pienissä printtilehdissä ja keskittyy täysillä siihen. Uskon, että Fit sopii heidän strategiaansa erinomaisesti. Lisäksi he saavat loistotiimin ja vahvan, huolella rakennetun brändin. Kauppahinta mahdollistaa meillä uuden kehittämisen”, sanoo Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Fitin nykyiseen toimitukseen kuuluu kolme henkilöä sekä päätoimittaja, jonka työpanos jakautuu Fitin ja toisen lehden välillä. Kolme toimitukseen kuuluvaa henkilöä siirtyvät liikkeenluovutuksen myötä Fokus Median työntekijöiksi. Päätoimittaja jatkaa Allerilla.

”Fit-lehti täydentää Fokus Median lehtiportfoliota erinomaisesti. Strategiamme on kustantaa laadukkaita erikoisaikakauslehtiä, mihin Fit istuu hienosti. Fokus Media tarjoaa Fit-lehdelle hyvän uuden kodin”, sanoo Fokus Median toimitusjohtaja Tapani Pitzen.

Fitillä on 148 000 lukijaa. Lehti ilmestyy sekä printissä että diginä.

Kaupasta tiedotetaan Allerin ja Fokus Median henkilöstöjä tänään.

Lisätiedot:

Tea Teinilä, viestinnän asiantuntija, Aller Media Oy,  044 7817170

Tapani Pitzen, toimitusjohtaja, Fokus Media, 0503874044

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media-ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin Rikastamo tarjoaa yhdistelmän rikastettuja kohderyhmiä ja ennennäkemättömän syvää ihmisymmärrystä liiketoiminnan tarpeisiin yhdistämällä kansallisesti merkittävää offline- ja online-dataa. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Suomi24, Dingle, Seiska, ELLE, Koti ja keittiö, Katso, Oma Aika, Idealista ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä. www.aller.fi

Fokus Media Finland Oy (www.fokusmedia.fi) on harrastus- ja asiakaslehtien kustantamiseen sekä monikanavaisen sisältömarkkinoinnin suunnitteluun ja tuotantoon keskittyvä yhtiö, jonka tilattavien lehtien valikoimaan kuuluvat Antiikki & Design, Plaza Koti, GEO, Hifimaailma, Pelit-lehti, Auto Bild Suomi, GTi-Magazine ja V8 Magazine. Lisäksi yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu verkkopalvelu overdrive.fi. Fokuksen sisältömarkkinoinnin asiakkaita ovat muun muassa Finnair (Blue Wings -lehti), Nordea, Orion, Outokumpu, Toyota ja Varma.