Ilta-Sanomien Elina Schüller loikkaa Allerin sisältöjohtajaksi

Aller Media vahvistaa jälleen digitaalisten sisältöjen osaamistaan nimittämällä uudeksi sisältöjohtajakseen Elina Schüllerin. Schüller siirtyy Aller Medialle Ilta-Sanomista.

Aller Median sisältöjohtajana Elina Schüller, 38, vastaa Allerin kaikista sisältöbrändeistä eli aikakauslehtibrändeistä, elämysmedia Idealistasta ja Suomen suurimmasta yhteisöpalvelun Suomi24:n sisällöistä sekä blogiliiketoiminnasta, natiivimainonnasta ja Allerin omissa medioissa toteutetuista sisältömarkkinointikokonaisuuksista. Schüller toimii myös päätoimittajien esimiehenä.

Menestyksekkäistä journalististen sisältöjen digitalisoitumishankkeista tunnettu Elina Schüller tuo Allerille vahvaa monikanavaista sisältöosaamista ja vankan kokemuksensa Suomen suurimpien verkkopalvelujen kehittäjänä.

Ennen Allerille siirtymistään Schüller on työskennellyt Sanoma Mediassa Ilta-Sanomien toimituspäällikkönä vastuullaan urheilun sekä viihteen ja kulttuurin sisällöt kaikissa julkaisukanavissa. Hän on aiemmin toiminut myös muun muassa Iltalehden toimituspäällikkönä.

”Allerilla panostetaan sisältöihin ja katsotaan tarkasti tulevaisuuteen. Tämä luo hyvän pohjan kehittää digitaalisia sisältöjä yhdessä Allerin osaajien kanssa huolehtien tietysti samalla myös printtituotteista”, Schüller sanoo.

”Strategiamme ydin on sisällöissä ja uskallamme ajatella uudella tavalla. Elinan onnistuminen iltapäivälehtien verkkosisältöjen kehittämisessä ja johtamisessa tuo lisävirtaa aikkaribrändiemme kehittämiseen ja alati kehittyvään Suomen suurimpaan yhteisöpalveluun Suomi24:ään”, sanoo Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Elina Schüller aloittaa Aller Median sisältöjohtajana vuoden 2016 lopulla.

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media-ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin Rikastamo tarjoaa yhdistelmän rikastettuja kohderyhmiä ja ennennäkemättömän syvää ihmisymmärrystä liiketoiminnan tarpeisiin yhdistämällä kansallisesti merkittävää offline- ja online-dataa. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Suomi24, Dingle, Seiska, ELLE, Koti ja keittiö, Fit, Katso, Oma Aika, Idealista ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä. www.aller.fi