Koti ja keittiö sekä Oma aika -lehtien lukijamäärät kasvussa

Kansallisen Mediatutkimuksen mukaan Koti ja keittiö kasvatti vuoden aikana lukijamääräänsä. Lukijamäärä on nyt 166 000, mikä on 2 000 enemmän kuin edellisessä aineistossa. Seiska säilytti asemansa maan luetuimpana viikkolehtenä (498 000 lukijaa), ja on edelleen Suomen ostetuin aikakauslehti. Kaikki Allerin lehdet ovat 30:n ostetuimman joukossa irtonumeromyynnillään.

Oma Aika -lehti oli nyt ensimmäistä kertaa mukana tutkimuksessa saavuttaen 49 000 lukijan määrän. Vasta lanseeratun lehden lukijaluvuissa kehitys näkyy viiveellä, mutta erittäin positiivisesti alkanut levikin kehitys lupaa kasvua tulevaisuudessa.

”Oma Aika on nyt profiloivin aikakauslehti 50-64-vuotiaiden naisten kohderyhmässä, hyvällä journalismilla on kysyntää”, Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä toteaa.

Aalto-Setälän mukaan Kansallisen Mediatutkimuksen tulokset kuvastavat hyvin kilpailun kovenemista:

”Enää ei puhuta monikanavaisuudesta vaan kaikkikanavaisesta mediakäytöstä, joka ulottuu syvälle sosiaaliseen mediaan. Sen kolmen kärki Suomessa on Facebook, WhatsApp ja Suomi24. Onneksi  supersuosittu Suomi24 kuuluu palveluihimme."

Kansallinen Mediatutkimus kattaa ajanjaksot vuoden 2014 tammikuun alusta heinäkuun loppuun, sekä heinäkuun alusta joulukuun 2014 loppuun. Lukijaestimaatti kertoo kuinka monta lukijaa lehden numerolla keskimäärin on.

LUKIJAESTIMAATTI
Seiska 498 000
Koti ja keittiö 166 000
Fit 96 000