Muoto-gaala siirtyy Helsinki Design Weekille

Suomalaista muotoilua vuosittain palkitseva Muoto-gaala siirtyy Helsinki Design Weekin omistukseen.

Muoto-gaala on yksi Suomen merkittävimmistä designtapahtumista, joka palkitsee suomalaisia muotoilijoita ja muotoilutuotteita. Gaalaa on järjestetty vuodesta 2011. Laaja-alaisesti suomalaiseen muotoiluun keskittyvä palkitsemistilaisuus on ansainnut nopeasti designalan ammattilaisten arvostuksen. Järjestäjänä on Muoto-gaalan perustamisesta lähtien toiminut Aller Median julkaisema Koti ja keittiö -lehti.

Tämän vuoden gaalaa vietettiin torstai-iltana Vanhalla ylioppilastalolla Helsingissä, jossa myös tieto uudesta järjestäjästä julkistettiin. Neljä viime vuotta gaalaa luotsannut Koti ja keittiö -lehden päätoimittaja Jutta Ylä-Mononen siirtyy päätoimittajan tehtävistä kehittämään tapahtumaa Helsinki Design Weekille.

’’Olen iloinen voidessani jatkaa työtä suomalaisen designin hyväksi ja päästessäni yhä kehittämään Muoto-gaalaa Helsinki Design Weekin ammattitaitoisen tiimin kanssa”, Ylä-Mononen summaa.

Helsinki Design Weekin toimitusjohtaja Kari Korkmanin mukaan Helsinki Design Week aikoo kasvattaa tilaisuuden yleisöpohjaa ja kehittää konseptista kansallisen vaikuttajan.

"Muoto-gaala on Koti ja keittiö -lehden menestystarina ja muotoilualalle tärkeä vuosittainen tapahtuma. Tavoitteenamme on laajentua kodin sisustamisen ulkopuolellekin ja nostaa esiin muotoilun ajankohtaisia osa-alueita. Olemme iloisia, että Muoto-gaalan kehitystyö jatkuu Jutta Ylä-Monosen johdolla.”

Muoto2016-gaalassa palkittiin tänä vuonna elämäntyöstään Sarviksen muoviastioistaan tunnettu muotoilija Tauno Tarna. Vuoden ruokateko -palkinnon vastaanotti Marttaliitto.

Lisätiedot: Eveliina Nera, Communications Manager, Aller Media oy, 0440203622

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media-ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin Rikastamo tarjoaa yhdistelmän rikastettuja kohderyhmiä ja ennennäkemättömän syvää ihmisymmärrystä liiketoiminnan tarpeisiin yhdistämällä kansallisesti merkittävää offline- ja online-dataa. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Suomi24, Dingle, Seiska, ELLE, Koti ja keittiö, Fit, Katso, Oma Aika, Idealista ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä. www.aller.fi