• Aller/

Niina Korhonen ja Anna Vartiainen johtamaan Aller Ideas -sisältömarkkinointiyksikköä

Aller Media Oy:n kasvavan sisältömarkkinointiyksikön uudet johtajat vannovat journalismin keinoin tehdyn sisältömarkkinoinnin ja datan nimeen.

Aller Ideas -yksikön uudet johtajat tulevat nykyisen tiimin sisältä, ja molemmilla on vankka ymmärrys sisältöjen ja liiketoiminnan liitosta vuosien sisältömarkkinointikokemuksen ansiosta. Aiemmin kehityspäällikkönä työskennellyt Niina Korhonen toimii nyt Aller Ideas -yksikön vetäjänä ja vastaa liiketoimintajohtajana yksikön liikeideasta, strategian toteutuksesta ja operaatioista. Anna Vartiainen siirtyy niin ikään kehityspäällikön roolista sisältöjohtajaksi ja vastaa sisältöjen konseptoinnista ja kehittämisestä.

”Meille sisältömarkkinoinnin ydin on se, että teemme yritysten liiketoiminnasta niin kiinnostavia sisältöjä, että ne tuovat yrityksille lisää liiketoimintaa. Menestyksekäs sisältömarkkinointi vaatii yrityksiltä ja toimistoilta rohkeutta: tänä päivänä ei kannata tehdä mitään, mikä ei kiinnosta ketään”, muistuttaa liiketoimintajohtaja Niina Korhonen.

”Tekemisemme perustuu intohimoiseen asenteeseen sekä laatuun. Meille on selvää, että sisällöillä täytyy olla kirkas missio, jokin laajempi tarkoitus. Emme tuota geneeristä bulkkia, vaan räätälöityjä täsmäsisältöjä yritysten ja ihmisten parhaaksi. Sisältöjä, jotka palvelevat, inspiroivat ja ilahduttavat – muuttavat vastaanottajan elämää vähintään piirun verran paremmaksi. Kun sisältökilpailu kiristyy, yrityksillä on tilaisuus profiloitua korkeatasoisten sisältöjen tarjoajina”, sisältöjohtaja Anna Vartiainen kommentoi.

Aller Ideas -sisältömarkkinointiyksikkö on erikoistunut journalistiseen sisältömarkkinointiin ja yritysten oman median rakentamiseen. Se on tehnyt oman median strategioita ja monikanavaisia sisältöjä muun muassa Keskolle, VepsäläiselleYliopiston Apteekille, Gasumille ja Veikkaukselle. Tiimi koostuu yli 20 sisältömarkkinoinnin ammattilaisesta, joista kaikilla on journalistinen tausta.

”Sisältömarkkinointi on paras tapa päästä kuluttajan iholle, ja kaupallisesti vaikuttavimmat sisällöt syntyvät brändijournalismin keinoin. Toimittajataustaiset sisältömarkkinoijat osaavat asettaa itsensä kuluttajan asemaan, kysyä liiketoiminnallisten tavoitteiden kannalta oikeat kysymykset ja kertoa tarinat tunteisiin vetoavasti”, Korhonen sanoo.

Tarinan rinnalla kulkee nykyisin luonnollisesti data. Siinä Aller Ideasia tukee vahvasti Allerin asiakasymmärrystä tuottava Data Refinery -yhtiö.

”Avain vaikuttaviin sisältöihin on aina halutun kohderyhmän tunteminen ja heidän elämänsä ymmärtäminen. Tänä päivänä meillä on onneksi paljon dataa käytettävissä kohderyhmän ymmärtämiseksi ja olemmekin tehneet viime aikoina muun muassa makeita erikoisprinttejä dataohjatusti eri brändeille hyvin tuloksin”, Niina Korhonen jatkaa.

Aller Ideas on osa Allerin markkinointipalveluja, joihon kuuluvat myös markkinointiviestintätoimisto Dingle ja asiakasymmärrystä tuottava Data Refinery. Aller Ideas -yksikköä aiemmin vetänyt Kristiina Tuormaa siirtyy sisältöstrategiksi valittuihin asiakkuuksiin ja osa-aikaisesti eläkkeelle.

Tea Teinilä, Communications Manager, Aller Media, tea.teinila@aller.com, 040 5460 522

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media- ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään ja laadukkaista sisällöistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Allerilla on vahva markkina-asema. Sen tunnetuimmat brändit ovat Suomi24, Seiska, Katso, Idealista, Baana ja kuvatoimisto All Over Press. Allerin kasvaviin markkinointipalveluihin kuuluu journalistinen sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas, markkinointitoimisto Dingle Oy ja datasta johdettua asiakasymmärrystä tuottava Data Refinery Oy. Aller Median Suomen konserni työllistää noin 230 henkilöä.