Seiska on Suomen tavoittavin aikakausmedia

Aller Median julkaisema Seiska tavoittaa 677 000 lukijaa viikossa Kansallisen Mediatutkimuksen tuoreimman mittauksen mukaan. Myös Katson lukijamäärä on kasvanut.

Seiskan printtilehden ja Seiska.fi-sivuston kokonaistavoittavuus on Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT) viimeisimmän mittauksen mukaan selkeästi suurin yleisöaikakauslehtien joukossa.

”Juuri 27 vuotta täyttänyt Seiska on tehnyt upean digiloikan. Pitkäjänteinen kehitystyö näkyy sekä Seiskan kokonaistavoittavuudessa että kaupallisena menestyksenä. Nyt lisäämme vauhtia entisestään, jotta palvelemme lukijoitamme ja mainostajiamme koko ajan paremmin”, sanoo Allerin medialiiketoiminnan johtaja Elina Schüller.

”Paalupaikka on selvä viesti siitä, että Seiskan uutiset ja jutut kiinnostavat suomalaisia alustasta riippumatta. Erityiskiitos kuuluukin huippuosaavalle toimituksellemme, joka tietää mistä suuri yleisö on kiinnostunut”, toteaa Seiskan vastaava päätoimittaja Sami Hernesaho.

Vuotta 2018 tarkastelevassa KMT-tutkimuksessa Seiskan kokonaistavoittavuuden ja digitaalisen lukemisen mittaamiseen käytettiin ensi kertaa comScoren mittausta (FIAM, Finnish Internet Audience Measurement).

Kansallisen Mediatutkimuksen mukaan Seiskan printtilehdellä on 307 000 viikkolukijaa.

Katso palvelee kasvavaa yleisöään heidän ehdoillaan

Printtilehtenä julkaistava Katso on jälleen kasvattanut lukijamääräänsä. Katso tavoittaa nyt 63 000 viikkolukijaa, mikä on 4000 enemmän kuin edellisessä KMT-mittauksessa.

”Tv-sisältöjen, etenkin draaman tarjonnan ja laadun kasvu näkyy myös tv-lehtien kulutuksessa. Kiinnostus uusiin sisältöihin myös digitaalisesti on suuri, mutta sisältöjen löytäminen kasvavasta lähteiden määrästä voi olla haasteellista. Katso on vastannut tarjonnan kasvun asettamaan haasteeseen painottamalla etenkin alkavista uusista ohjelmista ja suosikkien uusista kausista kertomista viihteellisyyttä ja pientä huumorin pilkettäkään unohtamatta”, sanoo Katson päätoimittaja Kirsi Lindh-Mansikka.

”Uskon myös, että Katson periaate kertoa televisioon liittyvän maailman uutuuksista ja tapahtumista ottamatta kantaa makukysymyksiin palvelee lukijoita enemmän heidän ehdoillaan kuin perinteisempi, sisältökritiikkiin perustuva tv-lehtijournalismi. Katso ei voi päättää kenenkään puolesta onko ohjelma seuraamisen arvoinen, vaan se antaa lukijalle välineet päättää asiasta itse”, Lindh-Mansikka pohtii Katson menestykseen vaikuttavia tekijöitä.

Kansallinen Mediatutkimus on printtimedia-alan yhdessä tilaama tutkimuskokonaisuus, joka tuottaa luetun median mediamyynnin valuutan eli viralliset lukijamäärät noin 200 lehdelle ja niiden digijulkaisuille. Luvut kertovat, kuinka monta lukijaa lehden numerolla on keskimäärin. Nyt julkaistut luvut on mitattu tammikuusta joulukuuhun 2018.

Lisätietoja:

Jasmin Koskinen, Communications Coordinator, Aller Media

+358 40 752 6014, jasmin.koskinen@aller.com

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media- ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Allerilla on vahva markkina-asema. Sen tunnetuimmat brändit ovat Suomi24, Seiska, Katso ja kuvatoimisto All Over Press. Allerin kasvaviin markkinointipalveluihin kuuluu journalistinen sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas, markkinointitoimisto Dingle Oy ja datasta johdettua asiakasymmärrystä tuottava Data Refinery Oy. Aller Median Suomen konserni työllistää noin 200 henkilöä. www.aller.fi