Somelaiset* valitsevat päheimmät teot sosiaalisessa mediassa

Missä olit kun kuulit Enkeli-Elisasta? Felix Baumgartenista? Hevoslihagatestä? Talvivaarasta? Grumpy Catin halukkuudesta paaviksi? Kotona sanomalehteä lukemassa vai sohvalla iltauutisten äärellä?  Ehkä kuitenkin Twitterissä tai Facebookissa.

Nyt otetaan somesta mittaa. Suomen ensimmäinen Some Awards järjestetään 13.6.2013.

Kerro meille, millainen someteko vaikutti, ilahdutti tai viihdytti. Millä oli konkreettinen vaikutus? Mikä aiheutti lumipalloefektin ja lähti vyörymään? Kuka tai mikä ansaitsee palkinnon? Myös itseään saa äänestää.

Someaktiivit, diginatiivit sun muut hörpelöpäät ovat päässeet vaikuttamaan palkintokategorioden asetteluun äänestämällä verkossa, millaiset someteot ansaitsevat huomiota. Nyt on aika karsia jyvät akanoista ja valita palkittavat! Palkintokategoriat ovat nähtävissä ja äänestämään pääsee osoitteessa http://www.someawards.fi/content/aanestys-2

Some Awards 2013 on sosiaalinen mediatapahtuma, jonka järjestää Aller Media. Some Awards palkitsee Suomen vaikuttavimmat ja kiinnostavimmat sosiaalisen median onnistumiset Helsingin Bio Rexissä Lasipalatsissa torstaina 13.6.2013. Palkintojuhlan juontaa Jukka Hildén. Allerin some-asiantuntijana toimii ja tapahtumaa isännöi Suomi24, Suomen suurin verkkoyhteisö.

Suomisomen onnistumisia palkitsemalla Aller haluaa kiinnittää huomiota sosiaalisen median käyttökelpoisuuteen vaikuttamisvälineenä, poistaa ennakkoluuloja ja osoittaa someskeptikoille, mihin kaikkeen some taipuu. Some Awards 2013 tuo somen käyttäjät, niin ammattilaiset kuin harrastajatkin, konkreettisesti yhteen paikkaan ja aikaan, fyysisesti ja verkossa.

”Sosiaalinen media ei ole jossain muualla, eetterissä, eikä ihmisistä irrallaan. Some on vuorovaikutusta, jonka luovat sen käyttäjät. Sosiaalisessa mediassa pääsevät ääneen myös ujot ja vähemmän sanavalmiit ihmiset. Somea voi olla vaikea hallita ja seuraukset voivat yllättää. Siinä sen viehätys: some on demokraattinen ja nopea viestintä- ja vaikutustapa”, Allerin Chief Social Architect Jarno Alastalo sanoo.

Keskustelu suomisomen teemoista on käynnissä Suomi24:ssä, Twitterissä, Youtubessa ja Facebookissa ja siihen voivat osallistua kaikki. Löydät sen Twitteristä tunnisteella #suomisome ja Facebookista osoitteesta https://www.facebook.com/Suomisome.

Lippuja tapahtumaan voi hakea osoitteessa http://www.someawards.fi/content/haluan-mukaan

Vakuuta meidät, että kuulut sosiaalisen median armoitettuun eliittiin ja pääset Bio Rexiin minglaamaan muitten päheitten suomisomelaisten kanssa.

Twitter: #suomisome
FB: Suomisome
Suomi24: http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6217

Lisätietoja: Jarno Alastalo, johtaja, Suomi24, Aller Media Oy, puh. +385 9 8621 7000.

*Somelainen = sosiaalinen eläin, joka pakenee suoraa lajitoverikontaktia interwebin ihmemaahan saavuttaakseen siellä vielä suuremman joukon ihmisiä kerralla sosiaalisen median välityksellä ja tehdäkseen pieniä ja suuria sometekoja.

Aller Media

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu menestyneistä tuotteistaan. Aller Median visio on olla Suomen sosiaalisin mediayhteisö jossa uskotaan vapaaseen sanaan ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle ja digitaaliset mediakonseptit. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat ELLE, Koti ja keittiö, Miss Mix, Fit, Katso, Oma Aika, TOPModel, www.telvis.fi, Seiska, Suomi24 ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa, Virossa ja Venäjällä noin 280 henkilöä.

Suomi24

Suomi24 on Aller Media Oy:n omistama, Suomen suurin verkkoyhteisö, jossa TNS Metrixin mukaan vierailee viikoittain yli 1,3 miljoonaa käyttäjää. Verkkoyhteisön yli 2800 keskustelupalstalle on kirjoitettu jo yli 70 miljoonaa viestiä. Suomi24:n muita palveluita ovat Suomen suosituin treffipalvelu Suomi24 Treffit, sekä neljännesmiljoonan suomalaisen käyttämä sähköpostipalvelu.