SOS-kriisikeskus aktivoitui Suomi24:n palstoilla

Suomen Mielenterveysseuran SOS-kriisikeskus perusti lokakuussa Suomen suurimpaan verkkoyhteisöön Suomi24:ään yritysprofiilin, jonka tarkoituksena on ohjata kriiseissä ja vaikeissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä löytämään ja hakemaan apua.

Verkko tarjoaa entistä monipuolisemmat mahdollisuudet myös kriisityölle ja siksi SOS-kriisikeskus laajentaa pilottihankkeessa työtään  Suomi24:ään. Tavoitteena on erityisesti itsetuhoisten henkilöiden löytäminen ja itsemurhien ehkäisy. Suomi24:ssa keskeistä on neuvonta ja ohjaus. SOS-kriisikeskuksen auttajat verkossa ovat kriisityön ammattilaisia tai tehtävään koulutettuja vapaaehtoisia .

”Palveluiden pariin ohjaavalle työlle on todellinen tarve. Erilaisten kriisien kanssa kamppailevat ihmiset tarvitsevat tukea ja rohkaisua avun hakemiseen sekä tietoa palveluista ja niihin hakeutumisesta. On tärkeää, että heihin suhtaudutaan kunnioittavasti ja heidän huolensa otetaan vakavasti”, sanoo Suomen Mielenterveysseuran SOS-kriisikeskuksen verkkokriisityön päällikkö Satu Raappana-Jokinen.

”SOS-kriisikeskuksen työ Suomi24:ssa on hyvä esimerkki siitä, miten yritysprofiili mahdollistaa järjestöille ja yritykselle vaivattoman ja tehokkaan jalkautumisen suoraan käyttäjien tai asiakkaitten keskuuteen. Verkko toimii merkittävänä vertaistukena niille, jotka ovat kohdanneet elämässään vastoinkäymisiä ja eivät voi tai uskalla pyytää apua muualta. Mutta on myös tärkeää, että hädässä oleva ihminen tavoittaa helposti myös ammattiauttajia.”, Suomi24:n johtaja Jarno Alastalo sanoo.

Suomen Mielenterveysseuran SOS-kriisikeskuksen yritysprofiili.

Jarno Alastalo, johtaja, Suomi24, Aller Media Oy, puh. +385 9 8621 7217

Suomen Mielenterveysseura, SOS-kriisikeskus – Verkkokriisityön päällikkö Satu Raappana-Jokinen, 040-8406681, satu.raapana-jokinen@mielenterveysseura.fi

Suomi24 on Aller Media Oy:n omistama, Suomen suurin verkkoyhteisö, jossa TNS Metrixin mukaan vierailee viikoittain yli 1,3 miljoonaa käyttäjää. Verkkoyhteisön 2 700 keskustelupalstalle on kirjoitettu jo yli 60 miljoonaa viestiä. Suomi24:n muita palveluita ovat Suomen suosituin treffipalvelu, markkinapaikka Tori sekä neljännesmiljoonan suomalaisen käyttämä sähköpostipalvelu.

Suomen Mielenterveysseuran  SOS-kriisikeskus tarjoaa nopeaa kriisiapua ja varhaiskuntoutumista. Periaatteena on järjestölähtöinen matalan kynnyksen apu selviytymisen tukena. Kriisityön keskeisiä muotoja ovat neuvonta ja ohjaus, kriiseistä tiedottaminen, psykososiaalinen tuki, ryhmätoiminta sekä itsemurhien ehkäisy. Kriisiauttamisen lähtökohta on asiakkaan kokema kriisi tai vaikea elämäntilanne. Yhteyttä voi ottaa nimettömästi ja ilman lähetettä.

www.suomi24.fi
www.mielenterveysseura.fi