• Aller/

Suomen Aller vauhdittaa digitalisoitumistaan ja myy kaikki kuukausilehtensä

Aller Media Oy:n julkaisemat kuukausilehdet Koti ja keittiö, Oma Aika ja Elle siirtyvät Fokus Medialle ensi vuoden alusta alkaen.

Liikkeen luovutuksen myötä Fokus Median palvelukseen siirtyy yhteensä 25 työntekijää.

Kaupan jälkeen Aller keskittyy kuluttajaliiketoiminnassaan digisisältöihin ja -palveluihin sekä viikkolehtiin. Yhtiön lehtiportfolioon jäävät erittäin menestyvät viikkolehdet Seiska ja Katso. Digisisältöihin ja -palveluihin kuuluvat Idealista, Baana ja Suomen suurin verkkoyhteisö Suomi24, Seiska.fi sekä Yksille-deittipalvelu.

Aller on viimeisen viiden vuoden aikana digitalisoitunut voimakkaasti ja kasvattanut sekä liikevaihtoaan että liikevoittoaan. Yhtiö hakee kansainvälistä kasvua digitaalisista markkinointipalveluista ja dataliiketoiminnasta. Allerin markkinointipalveluihin kuuluu neljä yksikköä: journalistinen sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas, markkinointiviestintätoimisto Dingle Oy, dataa kaupallistava Data Refinery Oy ja strateginen markkinointipalveluyritys CEO Helsinki Oy.

Aller oli ensimmäinen suomalainen mediayhtiö, joka kaupallisti asiakasdatansa ja teki siitä uutta liiketoimintaa. Dataliiketoiminta yhtiöitettiin aiemmin tänä syksynä, ja tuore tytäryhtiö Data Refinery Oy auttaa nyt yrityksiä Suomessa ja pohjoismaissa datansa kaupallistamisessa ja sen hyödyntämisessä eri markkinointikanavissa.

Lokakuussa Aller vahvisti markkinointipalvelutarjoamaansa edelleen ostamalla strategiatoimisto CEO Helsingin. CEO Helsingin myötä Allerin markkinointipalvelut kattavat nyt koko markkinoinnin arvoketjun: markkinointistrategian määrittämisen, datan ja analyysit, luovan suunnittelun, sisältömarkkinoinnin ja nykyaikaiset mediatoimistopalvelut. Vahvistetulla markkinointikokoonpanolla Aller haluaa siivittää yritysasiakkaansa kohti älykkäämpää markkinointia.

“Suoraan sanottuna ostan mieluummin kannattavaa liiketoimintaa kuin myyn. Ymmärrän hyvin omistajan päätöstä myydä printtilehtiämme, samalla uudistumiskykyymme ja näyttöihimme siinä uskotaan. Yhtiömme on liiketoiminnoiltaan ja osaamiseltaan hyvin erilainen kuin 10 vuotta sitten. Samalla olen iloinen, että Fokus Media ottaa brändien lisäksi kuukausilehtiin keskittyneet työntekijämme jatkamaan hyvää työtään yhtiöön, joka keskittyy nimenomaan printtimediaan ja sen kehittämiseen,” sanoo Allerin Suomen konsernin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media-ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin tunnetuimmat brändit ovat Suomi24, Seiska, Katso, Idealista, Baana, Yksille-deittipalvelu ja All Over Press. Sen markkinointipalveluihin kuuluu journalistinen sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas, markkinointiviestintätoimisto Dingle Oy, dataa kaupallistava Data Refinery Oy ja strateginen markkinointipalveluyritys CEO Helsinki Oy. Allerin Suomen konserni työllistää noin 300 henkilöä. www.aller.fi

Fokus Media Finland Oy (www.fokusmedia.fi) on vuonna 2014 perustettu rohkea sisältö- ja mediatalo, joka on erikoistunut harrastus- ja asiakaslehtien kustantamiseen sekä monikanavaisen sisältömarkkinoinnin suunnitteluun ja tuotantoon. Julkaisukanavinamme toimivat niin printti, verkko kuin sosiaalinen media. Lehtiämme ovat Antiikki & Design, Fit, GEO, Hifimaailma, Pelit, Plaza Koti, Auto Bild Suomi, GTi-Magazine ja V8-Magazine. Verkkosivustojamme ovat mm. overdrive.fi, autobild.fi, hifimaailma.fi, antiikkidesign.fi ja pelit.fi. Sisältömarkkinoinnin asiakkaitamme ovat mm. Finnair Blue Wings, Orion, Outokumpu, Toyota ja Varma. Yhtiön kuluvan vuoden liikevaihto on noin 10 miljoonaa euroa, ja se työllistää vajaat 50 henkeä. Ensi vuodelle ennakoidaan 16 miljoonan euron liikevaihtoa. Yhtiö on toimivan johdon omistama.

Lisätiedot: Tea Teinilä, viestinnän asiantuntija, Aller Media Oy,  040 5460 522