Suomi24 lisää liikennevalot tuomaan lisäturvaa käyttäjille

Suomen suurin verkkoyhteisö Suomi24, jonka sivuilla vierailee viikoittain yli 1,3 miljoonaa käyttäjää, lisää palveluunsa uuden turvallisuusominaisuuden auttaakseen käyttäjiään välttämään haitalliset linkit. Suomi24:n käyttäjät tulevat jatkossa näkemään linkkien yhteydessä ”liikennevalot”, jotka kertovat kuinka luotettava linkki on. Liikennevalot perustuvat Web of Trust (WOT) -maineluokituksiin ja ne tulevat aluksi näkyviin Suomi24:n keskusteluissa tammikuussa 2012.

WOT-palveluun perustuvat liikennevalot auttavat Suomi24:n käyttäjiä välttämään linkit, jotka WOT:n käyttäjät ovat arvioineet epäluotettaviksi kokemustensa perusteella. Suomalaisen WOT Services Oy:n ylläpitämä ilmainen WOT-palvelu kerää miljoonien netinkäyttäjien kokemuksia ympäri maailmaa ja laskee niiden perusteella nettisivuille maineet. Palvelulla on maailmanlaajuisesti lähes 30 miljoonaa käyttäjää ympäri maailmaa ja sen avulla on arvioitu yli 34 miljoonaa nettisivua.

"WOT:n liikennevalot parantavat Suomi24:n turvallisuutta merkittävästi. Perustuen aitojen käyttäjien kokemuksiin, ne varoittavat käyttäjiä myös uhkilta, jotka jäävät virustorjunnalta huomaamatta, esimerkiksi tietojenkalastukselta, verkkohuijauksilta ja epäluotettavalta sisällöltä. Olemme innoissamme yhteistyöstä Web of Trustin kanssa, sillä meillä on samanlaiset tavoitteet ja lähestymistapa verkon kehittämiseen. Yhdessä pystymme tarjoamaan käyttäjille parempia kokemuksia ja kontrollia turvalliseen liikkumiseen verkossa", sanoo Suomi24:n johtaja Jarno Alastalo.

”WOT:in liikennevalojen avulla Suomi24:n käyttäjät näkevät yhdellä silmäyksellä, kuinka luotettavina linkkejä pidetään. Niiden perusteella he voivat itse päättää, mitkä linkit avaavat. WOT siis toimii samalla palvelulogiikalla kuin Suomi24: molemmat auttavat netinkäyttäjiä jakamaan tietoa ja vaihtamaan mielipiteitä oman ajattelunsa perustaksi. Siksi ne sopivat hyvin yhteen. Toivotamme kaikki Suomi24:n käyttäjät tervetulleiksi WOT:in yhteisöllisen huolenpidon piiriin,” sanoo WOT Services Oy:n toimitusjohtaja Vesa Perälä.

WOT:in saa suojaamaan netinkäyttöä myös Suomi24:n ulkopuolella lataamalla selaimelle ilmaisen lisäosan osoitteesta www.mywot.com, jolloin se näyttää linkkien luotettavuuden kertovat liikennevalot myös esimerkiksi hakukoneiden hakutuloksissa, sosiaalisessa mediassa ja muilla suosituilla sivuilla.

Lisätiedot:
Vesa Perälä, toimitusjohtaja, WOT Services Oy
Puh: 040 586 0863
Email: vesa@mywot.com

Jarno Alastalo, johtaja, Suomi24, Aller Media Oy
Puh: 09 8621 7217

Suomi24

Suomi24 on Aller Media Oy:n omistama, Suomen suurin verkkoyhteisö, jossa TNS Metrixin mukaan vierailee viikoittain yli 1,3 miljoonaa käyttäjää. Verkkoyhteisön 2700 keskustelupalstalle on kirjoitettu jo yli 60 miljoonaa viestiä. Suomi24:n muita palveluita ovat Suomen suosituin treffipalvelu, markkinapaikka Tori sekä neljännesmiljoonan suomalaisen käyttämä sähköpostipalvelu.
www.suomi24.fi

Web of Trust

Web of Trust (WOT) on luotettavaa Internetiä edistävä palvelu, joka perustuu aitoihin käyttäjäkokemuksiin. Verkkoselaimeen asennettavan ilmaisen WOT-lisäosan avulla Internetin käyttäjät arvioivat käyttämänsä nettisivustot niiden luotettavuuden, asioinnin turvallisuuden, tietosuojan ja lapsiturvallisuuden perusteella. WOT näyttää kävijöiden arvioihin ja luotettaviin tietolähteisiin perustuvan nettisivuston maineen liikennevaloja muistuttavien symbolien avulla linkkien yhteydessä esimerkiksi hakutuloksissa, sosiaalisessa mediassa ja sähköposteissa. Ilmainen WOT on asennettavissa Internet Explorerille, Firefoxille, Google Chromelle, Safarille ja Operalle. Palvelulla on 30 miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti ja sen avulla on luokiteltu yli 34 miljoonaa verkkosivustoa.
www.mywot.com