• Aller/

Suomi24:n Työpaikat–sivustosta kasvoi hetkessä maan laajin työpaikkasivusto

Suomen suurimman yhteisöpalvelun Suomi24:n yhteistyö Jobillan työpaikkahakujärjestelmän kanssa kasvatti Suomi24:stä muutamassa viikossa maan laajimman avointen työpaikkojen tietokannan ja uudella tavalla yritysten työnantajakuvaa vahvistavan palvelun. Suomi24:n Työpaikat -sivustolla näkyy jopa 95 prosenttia kaikista avoimista ilmoitetuista työpaikoista Suomessa.

Jobillan ja Suomi24:n yhteistyön myötä Suomi24:ään yhdistyvät sekä lähes kaikki Suomen työpaikat että työnhakijat ja rekrytoivat yritykset.

Haluamme tarjota mahdollisimman monipuolisesti palveluita suurelle käyttäjäkunnallemme. Olemme yhdistäneet pariskuntia ja vertaistukiryhmiä jo vuosia. Avointen työpaikkojen, työnhakijoiden ja rekrytoivien yritysten yhdistäminen on meille luonteva jatke. Nyt Suomi24 kykenee headhunttaamaan Suomen parhaat osaajat kaikilta eri aloilta”, kertoo Aller Median digitaalisen liiketoiminnan johtaja Laura Avonius.

”Suomi24:n volyymi ja kattavuus suomalaisista ovat omaa luokkaansa. Yhteistyön avulla pystymme kokoamaan Suomi24:n Työpaikat-sivustolle noin 95 prosenttia kaikista Suomessa ilmoitetuista vapaista työpaikoista. Jobilla toimii sivuston avoimet työpaikat reaaliaikaisesti päivittävänä hakukoneena, Suomi24 sen sijaan yhdistää rekrytointiin liittyvät keskustelut, yritykset ja työnhakijat. Tämä on mieletön kombo”, kertoo Jobillaa vetävän Internet Group Finlandin perustaja Mikael da Costa.

Kuka tahansa voi tienata suosittelemalla sopivaa työnhakijaa

Jobilla tuo rekrytointihakukoneen bisnesmallinsa Yhdysvalloista: Käytännössä kyseessä on hakukone, joka kokoaa valtaosan Suomessa ilmoitetuista avoimista työpaikoista yhteen paikkaan. Toisin kuin muilla työpaikkasivustoilla Suomi24:n Työpaikat-sivustolla yritykset eivät maksa ilmoituksestaan, vaan työpaikkailmoitusten nostoista sekä sivuston kautta tulevista, rekrytointiin johtavista suosituksista.

Käytännössä kuka tahansa voi suositella itseään tai tuttuaan avoimeen työpaikkaan. Jos yritys rekrytoi suositellun henkilön, suosittelija saa palkkion.

”Tavallisesti työpaikkailmoituksen maksaa yritys huolimatta siitä, kuinka hyvin ilmoitus puree. Meidän palvelussamme yritys maksaa ainoastaan silloin, kun he valitsevat järjestelmän kautta suosittelun pätevän osaajan avoimeen työpaikkaan”, Avonius tähdentää.

”Nyt tuodaan headhunter-ajattelu kaikille aloille, kaikenlaisiin työpaikkoihin koulutus- ja positioriippumattomasti. Lukuisat alat etsivät jatkuvasti hyviä työntekijöitä ja suosituksilla on väliä, kun työntekijää valitaan. Uskomme sivustolta löytyvän apua erityisesti sellaisille aloille, jossa kärsitään jatkuvasta työvoimapulasta. Palvelu sopii sekä pk-yrittäjille että alan suurille toimijoille”, da Costa jatkaa.

Yritykset voivat hankkia Suomi24:n Työpaikat-sivustolle oman Premium-profiiliin, johon liitetään esimerkiksi tietoa heistä työnantajana ja suosituksia vanhoilta työntekijöiltä. Palvelussa yrityksillä on myös mahdollisuus ottaa vanhentuneen rekrytointijärjestelmänsä tilalle helposti nykyaikainen ja käyttäjäystävällinen rekrytointijärjestelmä.

Lisätietoja:

Laura Avonius, johtaja, digitaalinen liiketoiminta, Aller Media, + 3589 8621 7000

Mikael da Costa, Founder, Internet Group Finland, +358 45 262 5977

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media- ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi, sosiaalinen liiketoiminta ja sen kehittäminen. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Seiska, Katso, Oma Aika, ELLE, Olivia, Costume.fi, Koti ja keittiö, Divaanblogit.fi, Fit, Suomi24, Dingle ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä. www.aller.fi

Internet Group Finland Oy (Finternet-Group) on Suomen ensimmäinen start-up studio. Finternet-Group pyrkii tunnistamaan maailmalta nousevia kuluttajatrendejä, toteuttamaan niistä digitaalisia liiketoimintakonsepteja ja lanseerata ne sellaisilla markkinoilla, joilla vastaavia toteutuksia ei vielä ole käytössä. Finternet-Group ei lanseeraa palveluita yksin vaan yhteistyössä paikallisten medioiden kanssa. Yritys on perustettu 2014, sillä on toimintaa 10 maassa ja työllistää noin 30 henkeä.