Suomi24 on vahvasti mukana F-Securen tietoturvapilotissa

Suomen suurin verkkoyhteisö Suomi24 on lähtenyt mukaan tietoturvayhtiö F-Securen tietoturvapilottiin, jonka tavoitteena on muokata muun muassa keskustelupalstoista entistä turvallisempia.

Suomi24 on mukana noin puolitoista kuukautta kestävässä F-Securen Safe Links -tietoturvapilotissa, jonka tavoitteena on kerätä tietoa sekä käyttäjien mielipiteitä Safe Links -palvelun soveltuvuudesta eri keskustelupalstoilla. Suomi24:n osalta pilotti toteutetaan Teknologia-keskustelupalstalla, ja se on avoin kaikille palstan kävijöille.

F-Securen uusi Safe Links -palvelu tutkii pilotin aikana kaikki Teknologia-palstan keskusteluihin lisätyt linkit ja ilmoittaa niiden yhteydessä värillisin ikonein, onko linkin takaa avautuva sivu turvallinen vai ei. Ikonit auttavat siis käyttäjiä tunnistamaan turvalliset ja toisaalta epäilyttävät linkit helposti ja nopeasti.

"Haluamme jatkuvasti parantaa palvelumme käytettävyyttä ja turvallisuutta. F-Securen pilottihanke sopii siis tavoitteisiimme erittäin hyvin, ja siksi lähdimme mielellämme mukaan hankkeeseen", Suomi24:n johtaja Jarno Alastalo sanoo.

Lisätietoja:
Jarno Alastalo, johtaja, Suomi24, Aller Media Oy, puh. 09 8621 7217.

Suomi24 on Aller Media Oy:n omistama, Suomen suurin verkkoyhteisö, jossa TNS Metrixin mukaan vierailee viikoittain yli 1,3 miljoonaa käyttäjää. Verkkoyhteisön 2400 keskustelupalstalle on kirjoitettu jo yli 52 miljoonaa viestiä. Suomi24:n muita palveluita ovat Suomen suosituin treffipalvelu, markkinapaikka Tori sekä neljännesmiljoonan suomalaisen käyttämä sähköpostipalvelu.