Uusi nettivideosarja Seize the Song aloittaa Olivialehti.fissä

Seize the Song on musiikkimatka läpi kriisin repimän Euroopan. Muusikko Anni Mattila ja videokuvaaja Antti Kokkola tekevät matkansa aikana sarjassa viikoittain musiikkivideoita mm. Saara Aallon ja irakilaisten turvapaikanhakijoiden kanssa. Laulujen ja kohtaamisten myötä käsitellään yhteisiä pelkojamme ja unelmiamme.

Olivialehti.fi ja muusikko Anni Mattila aloittavat yhdessä uuden nettivideosarjan. Sarja alkaa keskiviikkona 23.3. Olivialehti.fissä ja jatkuu myöhemmin huhtikuussa uudessa Allerin elämysmediassa Idealistassa.

Seize the Song -sarjassa muusikko Anni Mattila ja videokuvaaja Antti Kokkola matkustavat kolmen kuukauden ajan läpi Euroopan – pakolaisten läpikulkureittejä takaperin. Matkan aikana kaksikko tapaa artisteja, joiden kanssa he tekevät yhdessä kappaleen ja kuvaavat siitä videon. Yhtenä päivänä kirjoitetaan, seuraavana kuvataan ja kolmantena päivänä video on julki. Uusi musiikkivideo julkaistaan blogissa joka keskiviikko.

"Seize the Song syntyi niiden kokemusten pohjalta, joita olen saanut kohdatessani muusikkoja ympäri maailman. Musiikki todella luo yhteisen kielen ja luottamuksen ilmapiirin, jonka pohjalle kontakti tuntemattomaan on luonteva rakentaa”, sanoo Anni Mattila.

Mukana projektissa on mittava joukko muusikoita ympäri maailmaa. Suomessa mukana ovat muun muassa irakilaiset turvapaikanhakijat ja ammattimuusikot Ali Murad ja Munther Al Assaf, laulaja-lauluntekijät Saara Aalto ja Jussu Pöyhönen. Muita muusikoita ovat kotimaissaan tunnetut Haartland (Pohjois-Ruotsi), Rest In Beats (Kööpenhamina), Teitur (Färsaaret/Berliini), Medial Banana (Bratislava).

Ensiksi parivaljakko kulkee Helsingistä Tornioon ja sieltä Ruotsin läpi Kööpenhaminaan. Toisessa vaiheessa reitti vie Berliinistä Prahan ja Wienin kautta Budapestiin. Kolmannessa vaiheessa tie kulkee Balkanin läpi Kreikkaan ja mahdollisesti aina Beirutiin saakka.

Seize the Song -blogia ja videoita voi seurata osoitteessa www.olivialehti.fi/sts ja Twitterissä hashtagilla  #seizethesong. Huhtikuussa blogi siirtyy Olivialehti.fistä Idealistaan.

Seize the Song Olivialehti.fissä ja Idealistassa keskiviikkoisin 23.3. lähtien.

Lisätietoja:

Digipäätoimittaja Veera Luoma-aho, Aller Media Oy, p. 050 544 9003, veera.luoma-aho@aller.com
Muusikko Anni Mattila, p. 050 534 4797, anni.m.mattila@gmail.com

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media-ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi, sosiaalinen liiketoiminta ja sen kehittäminen. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Aller tuottaa Suomen himotuimmat aikakausbrändit. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Suomi24, Dingle, Seiska, ELLE, Koti ja keittiö, Fit, Katso, Oma Aika, Olivialehti.fi, Costume.fi, Divaanblogit.fi ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä. www.aller.fi