Allergia- ja Astmaliiton mitalit ja ansiomerkit

Allergia- ja Astmaliitto on myöntänyt mitalit ja ansiomerkit tunnustuksena henkilöille, jotka ovat tehneet vuosia merkittävää vapaaehtoistyötä allergiaa ja astmaa sairastavien hyväksi ja henkilöille, jotka ovat ansiokkaasti edesauttaneet liiton tai jäsenyhdistyksen toimintaa. Mitalit ja ansiomerkit myönnettiin Allergia- ja Astmaliiton liittokokouksessa 22. toukokuuta 2006. Klaus A.J. Järvinen -mitali myönnettiin oikeusministeri Leena Luhtaselle ja dosentti Antti Koivikolle. Martti Miettunen -mitali myönnettiin professori Matti Hannukselalle ja erikoislääkäri, lasten allergologi Erkka Valovirralle. Allergia- ja Astmaliiton mitali myönnettiin seuraaville henkilöille: puheenjohtaja Eila Kohonen, Porvoonseudun Allergia- ja Astmayhdistys ry, toiminnanjohtaja Terhi Hurme, Pirkanmaan Allergia- ja Astmayhdistys ry, puheenjohtaja Hannele Nikkanen, Allergia- ja Astmayhdistys, Espoo ja Länsi-Uusimaa ry ja toiminnanjohtaja Ritva Söderström, Satakunnan Allergia- ja Astmayhdistys. Allergia- ja Astmaliiton kultainen ansiomerkki myönnettiin toimitusjohtaja Lola Killströmille, viestintäpäällikkö Rille Revolle ja sihteeri Seija Pohjalaiselle. Allergia- ja Astmaliiton hopeinen ansiomerkki myönnettiin seuraaville henkilöille: kuntoutuspäällikkö Sinikka Hokkanen, allergianeuvoja Marja-Liisa Loikkanen, taloussihteeri Tuula Pietikäinen, asiantuntijapalveluiden johtaja Risto Ruotsalainen, järjestöpäällikkö Virpi Tarkiainen, huoltomies Jussi Viinikainen, aluesihteeri Arja Alanko, aluesihteeri Hannele Kiviranta, tutkija Timo Hugg, tutkija Juha Jantunen, johtaja Kimmo Saarinen, lastentarhanopettaja, päiväkodin varajohtaja Mari Eerola, lastentarhanopettaja Marja-Liisa Heikkinen, lastenhoitaja Leena Hyvärinen, lähihoitaja Minna Kopra, päiväkotiapulainen Leena Kukkola, lastenhoitaja Johanna Lehtinen, päiväkodin johtaja Marjo Niemi ja lastentarhanopettaja Pia Sundberg. Lisätietoja: Allergia- ja Astmaliitto ry: tiedottaja Maarit Rautio, puhelin (09) 4733 5317