Allergia- ja astmaliitto kampanjoi kuntoilun puolesta - Cityliikkuja kimppakävelee ja kokeilee golfia Helsingissä

Allergia- ja astmaliitto on käynnistänyt kunnonkohennukseen tähtäävän Cityliikkuja-kampanjan. Tavoitteena on tutustua yhdessä helppoihin liikunnan muotoihin sekä vetää sohvaperunatkin mukaan liikkumisen iloon. Helsingissä järjestettävien ensimmäisten tapahtumien aikataulut on nyt varmistettu.

Helsingissä Cityliikkuja-tapahtumia järjestetään kolme touko-kesäkuussa sekä lisää syksyllä. Tapahtumat ovat maksuttomia ja avoimia kaikille ikään tai kuntoon katsomatta. Golf-tapahtuman osallistujamäärä on rajoitettu.

Golfia Paloheinässä 24. toukokuuta

Allergia- ja astmaliiton Cityliikkuja-kampanja tarjoaa mahdollisuuden kokeilla golfia ilman aiempaa kokemusta. Maksuttomaan tapahtumaan mahtuu mukaan 20 ensimmäiseksi ilmoittautunutta ikään tai kuntoon katsomatta. Golfia kokeillaan Paloheinässä 24. toukokuuta klo 18. Ilmoittautumiset ja lisätiedot sähköpostitse etelasuomi@allergia.fi.

Kimppakävelyä Seurasaaressa 6. kesäkuuta

Cityliikkuja kimppakävelee Seurasaaressa 6. kesäkuuta. Tarpeen mukaan kävelyä voidaan tehostaa omilla tai Allergiatalolta lainattavilla kävelysauvoilla. Maksuton kimppakävely sopii kaikille ikään ja kuntoon katsomatta. Lähtö kimppakävelylle 6. kesäkuuta klo 17.30 Allergiatalon pääovelta.

Puistojumppaa Friskis & Svettiksen kanssa 12.6.

Cityliikkuja kannustaa jumpasta kiinnostuneita kokeilemaan Friskis & Svettiksen puistojumppaa. Puistojumppaa kokeillaan Kaivopuiston juhlakentällä 12. kesäkuuta klo 18. Friskis & Svettiksen jumpat jatkuvat läpi kesän tiistaisin ja torstaisin samaan aikaan. Vapaa pääsy kaikille.

Jumppaa Kisahallissa Friskis & Svettiksen kanssa 25.8.

Syksyn tullen menemme jumppaamaan Kisahalliin Friskis & Svettiksen kanssa.

Cityliikkuja-tapahtumia järjestetään myös Kuopiossa, Oulussa, Seinäjoella ja Tampereella, joissa paikalliset Allergia- ja astmayhdistykset vastaavat järjestelyistä. Suomen 3M tukee Cityliikkujaa lahjoittamalla tapahtumiin hengityssuojaimia.

Katso kaupunkikohtaiset Cityliikkuja-tiedot internetissä http://www.allergia.fi/ajankohtaista/cityliikkuja/

Kampanjaan liittyvät tiedustelut, järjestöpäällikkö Paula Hellemaa, p. 041 513 0224

Allergia- ja Astmaliiton Allergianeuvonta

P. 0600 14419. Ma, ti, ke klo 9-13, to klo 13-17. Hinta 0,86 e/min.

www.allergia.fi

Avainsanat: