Allergiaviikko herättää siitepölykauteen

Valtakunnallinen Allergiaviikko käynnistyy maanantaina 4. huhtikuuta. Kampanjaviikko on ajankohtainen muistutus allergisille, sillä lääkitys on aloitettava viimeistään viikkoa ennen siitepölykauden käynnistymistä.

Allergia- ja Astmaliitto paikallisyhdistyksineen järjestää Allergiaviikon jo 11. kerran.

- Allergialääkitys unohtuu helposti tässä vaiheessa kevättä, kun on vielä luntakin maassa. Nyt on joka tapauksessa korkea aika aloittaa säännöllinen allergialääkitys, jos oireet olivat viime keväänä voimakkaat. Jos oireet olivat viime keväänä vähäiset, lääkityksen aloittamista voi lykätä oireiden tuloon saakka, sanoo allergianeuvoja Anne Vuorenmaa Allergia- ja Astmaliitosta.

- Allergialääkkeitä täytyy käyttää säännöllisesti, jotta ne vaikuttaisivat oireita vähentävästi, Anne Vuorenmaa painottaa.

Tietoa ja toimintaa kautta maan

Allergiaviikolla 4.-10. huhtikuuta paikalliset allergia- ja astmayhdistykset järjestävät yli sata tapahtumaa kautta maan. Tarjolla on tietoa, toimintaa ja tuotenäytteitä. Allergiaviikon pääyhteistyökumppani on tänä vuonna L’Oréalin uusi tuotesarja La Roche-Posay.

Allergiaviikon tapahtumatiedot on saatavilla www.allergia.fi -sivustolla.

Lisätietoja toimituksille:

Internetpalvelu www.allergia.fi uudistuu Allergiaviikon käynnistyessä. Lehdistötiedotteet sekä muut ajankohtaiset uutisointimme ovat jatkossakin saatavilla myös internetpalvelustamme. Lisäksi liitto on mukana Facebookissa. Tervetuloa mukaan!

Allergianeuvoja Anne Vuorenmaa, puh. (09) 4733 5202

Tiedottaja Elina Demir, puh. (09) 4733 5317, email: tiedotus@allergia.fi

Allergia- ja Astmaliiton neuvontanumerot

Allergianeuvonta

P. 0600 14419. Ma, ti, ke ja pe klo 9-13, to klo 13-17. Hinta 0,86 e/min.

Sisäilma- ja korjausneuvonta

P. 020 757 5181. Ti-pe klo 9-15. Hinta 8,28 snt/puhelu + 7 snt/min, matkapuhelimesta 8,28 snt/puhelu +  17 snt/min. Sisäilma- ja korjausneuvonta yhteistyössä Hengitysliiton kanssa.

Avainsanat: