Nimitysuutinen Ilkka Repo Allergia- ja Astmaliitto ry:n toimitusjohtajaksi

Kauppatieteiden maisteri Ilkka Repo on nimitetty Allergia- ja Astmaliiton toimitusjohtajaksi 1.10. alkaen.

Ilkka Repo siirtyi Allergia- ja Astmaliiton palvelukseen Raha-automaattiyhdistyksestä, jossa hän toimi avustusvalmistelijana (2003-2010) ja tarkastajana (2001-2003).

Allergia- ja Astmaliiton toimitusjohtaja johtaa myös liiton omistamia Suomen Allergiaterveys Oy:tä sekä Kiinteistöosakeyhtiö Paciuksenkatu 19:ää ja toimii Allergiasäätiön asiamiehenä.

Revon alaisuudessa toimivat liiton järjestöpäällikkö Paula Hellemaa, talouspäällikkö Kaisu Eklöf ja viestintäpalvelujen johtaja Niki Alanko tiimeineen. Allergia- ja Astmaliitossa työskentelee 31 henkilöä.

Allergia- ja Astmaliitto on valtakunnallinen terveysjärjestö, johon kuuluu 34 paikallisyhdistystä kautta maan. Yhdistyksillä on jäseniä noin 25 000. Liitto pyrkii parantamaan allergiaa ja astmaa sairastavien elämänlaatua ja se tuo esiin allergianäkökulmaa mm. tiedonvälityksessä ja yhteiskunnallisessa keskustelussa.

Kansallinen Allergiaohjelma 2008-2018 käynnistettiin Allergia- ja Astmaliiton aloitteesta. Allergiaohjelman mukaisesti lieviin allergioihin suhtaudutaan maltillisesti, vakavat hoidetaan kuntoon ajoissa ja tehokkaasti.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Toimitusjohtaja Ilkka Repo, puh. (09) 4733 5300.

Tiedottaja Elina Demir, puh. (09) 4733 5317, email: tiedotus@allergia.fi

Soita ja lahjoita

Soittamalla tuet helposti Allergia- ja Astmaliiton toimintaa.

P. 0600-13600 (5,01 e) tai p. 0600-19600 (10,10 e).

Avustuksesi käytetään mm. oppaiden julkaisuun ja vertaistukiryhmien ylläpitoon.

Lisätietoja 40-vuotisjuhlakeräyksestämme www.allergia.fi.

Avainsanat: