Alma Consumerin yhtiöt Alma Media Kustannus Oy ja Alma Media Suomi Oy aloittavat yt-neuvottelut

Alma Media Oyj                     Lehdistötiedote                       09.05.2018 klo 9.15

ALMA CONSUMERIN YHTIÖT ALMA MEDIA KUSTANNUS OY JA ALMA MEDIA SUOMI OY ALOITTAVAT YT-NEUVOTTELUT

Alma Media julkisti maaliskuussa 2018 suunnitelman Alma News & Lifen ja Alma Regionsin liiketoimintasegmenttien yhdistämisestä Alma Consumeriksi. Uuden organisaation muodostamiseen liittyen Alma Media Kustannus Oy ja Alma Media Suomi Oy aloittavat yhteistoimintaneuvottelut.

Alma Media Kustannus Oy:ssä neuvottelut koskevat mainosmyyntiä, mainostuotantoa, markkinointia sekä hallintoa. Alma Media Suomi Oy:ssä neuvottelut koskevat markkinointia ja kuluttajapalveluja sekä hallintoa. Alma Mediaratkaisut -yksikössä neuvottelut koskevat tuotekehitystä, markkinointia ja mainonnanhallintaa.

Neuvottelut koskevat yhteensä noin 120 henkilöä. Edellä mainittujen yhtiöiden palveluksessa on n. 660 henkilöä. Alustavan suunnitelman mukaan henkilökunnan määrä saattaa vähentyä suunniteltujen toimien johdosta enimmillään yhdeksällä henkilötyövuodella.

Alma Median strategian mukaisesti Alma Consumerin tavoitteena on digitaalisen liiketoiminnan kehityksen kiihdyttäminen sisällöissä, palveluissa ja mainonnassa, mutta samalla myös painetun median liikevaihdon kehityksen varmistaminen. Uudelleenjärjestelyssä tavoitteena on luoda uusi organisaatiorakenne, jossa ei ole päällekkäisiä toimintoja.

Neuvotteluissa käsitellään työnantajan suunnitelmia toiminnan tehostamisesta ja niiden toteuttamisen mahdollisista vaikutuksista henkilöstöön. Käsiteltäviä aiheita ovat mm. toimintojen uudelleenjärjestelyt, toimenkuvien muutokset ja siirrot toisiin tehtäviin ja mahdolliset uudelleenkoulutukset irtisanomisten vaihtoehtoina.

Lisätietoja: Kari Kivelä, johtaja, Alma Consumer, puh. 010 665 2032

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 250 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2017 liikevaihto oli 367,3 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.