Alma Media muuttaa tulosohjaustaan vuodelle 2021 Nettix-yrityskaupan johdosta

Alma Media Oyj                                                                                    Sisäpiiritieto 5.3.2021 klo 8.01

ALMA MEDIA MUUTTAA TULOSOHJAUSTAAN VUODELLE 2021 NETTIX-YRITYSKAUPAN JOHDOSTA

Alma Media on tiedottanut 5.3.2021 solmineensa Otava-konsernin kanssa sopimuksen Nettix Oy:n osakekannan ostamisesta. Ostettavan Nettix Oy:n liiketoiminnan liikevaihto oli vuonna 2020 22,5 milj. euroa, käyttökate 11,2 miljoonaa euroa ja liikevoitto 10,0 miljoonaa euroa.

Kaupan toteutuminen arvioidusti maalis–huhtikuun vaihteessa vaikuttaa Alma Median vuoden 2021 näkymiin ja ohjeistukseen.

Uusi ohjeistus

Alma Media arvioi jatkuvien toimintojen vuoden 2021 liikevaihdon ja oikaistun liikevoiton kasvavan vuodesta 2020. Vuoden 2020 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 230,2 milj. euroa ja oikaistu liikevoitto 45,4 milj. euroa.

Aiemmassa, 17.2.2021 annetussa tulosohjeistuksessa Alma Media arvioi jatkuvien toimintojen vuoden 2021 liikevaihdon ja oikaistun liikevoiton olevan edellisen vuoden tasolla.

Näkymien taustaoletukset

Epävarmuus Alma Median toimintaympäristössä jatkuu koronapandemian johdosta myös vuonna 2021. Tänään julkistetun Nettix-kaupan lisäksi Alma Media on aiemmin tiedottanut, että Alma Career-segmentissä asiakaslaskutuksen tuloutuminen viiveellä liikevaihdoksi painaa rekrytointiliiketoiminnan liikevaihto- ja liikevoittokehitystä vuoden 2021 ensimmäisellä vuosipuoliskolla. Tulokseen vaikuttavia eriä ovat myös yhteisten toimintojen kiinteät kustannukset, arviolta noin kolme miljoonaa euroa, jotka oli allokoitu keväällä 2020 myydylle alueelliselle sanomalehti- ja painoliiketoiminnalle.

Lisätietoja: Juha Nuutinen, Talous- ja rahoitusjohtaja, Alma Media, puh 010 665 3873

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset mediat, www.almamedia.fi

Alma Media on uudistuva digitaaliseen palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Alma Media toimii 11 Euroopan maassa. Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista. Alma Median vuoden 2020 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 230,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi