Legendaarinen sijoituskirja ilmestyy jälleen, ajankohtaisempana kuin koskaan!

Ammattisijoittaja, yritysjohtaja ja sijoituskirjailija Seppo Saario on opettanut suomalaisia sijoittamaan 1970-luvulta lähtien. Hänen klassikkoteoksensa, ”pörssiraamatun” Miten sijoitan pörssiosakkeisiin 17., täysin uudistettu painos julkaistaan 24.1.2020.

Seppo Saario on Suomen tunnetuimpia sijoittajaguruja. Hän on tehnyt pitkän uran teollisuuden parissa, jonka jälkeen hän on toiminut itsenäisenä sijoittajana ja yhtiöiden omistuksen ja pörssistrategian neuvonantajana. Viime vuoden hän on keskittynyt päivittämään menestysteostaan, kaikkien aikojen eniten myynyttä sijoituskirjaansa Miten sijoitan pörssiosakkeisiin.

Seppo Saario on halunnut tarjota klassikkoteoksestaan aina ajantasaisen painoksen. Kirjan sisältöä on säännöllisesti uudistettu sijoitusmarkkinoiden kehittymisen myötä. ”Jokaisen painoksen tavoite on sama: kertoa, miten osakemarkkinat toimivat, mitä vaihtoehtoja on tarjolla ja mitä tulee ottaa huomioon sijoitettaessa varoja pörssiosakkeisiin”, Saario toteaa.

Onko sijoittaminen murroksessa?

Nyt käsillä olevan teoksen uudistaminen osuu murroskauteen, jossa digitalisaatio, globalisaatio, ilmastonmuutos, internet, sosiaalinen media ja tekoäly tuhoavat vanhoja taloudellisia rakenteita. Perinteisten kauppa- ja teollisuusyhtiöiden kasvu on hiipunut.

Vuonna 2019 Suomessa oli 803 000 sijoittajaa, jotka omistivat pörssiosakkeita suoraan. Heidän määränsä on pysytellyt lähes samana koko 2000-luvun. Tiedon puute, alhainen säästämisaste ja pääomatulojen verotuksen jatkuva kiristäminen kaventavat kiinnostusta osakesijoittamiseen. Vuonna 2019 kotitalouksin rahoitusvaroista pankkitileillä makasi 95 miljardia euroa laiskaa rahaa.

”Elintasoon nähden Suomi on sijoittamisessa jälkeen jäänyt kehitysmaa”, Saario lataa, ”suomalaiset ovat kovia tekemään työtä, mutta eivät ymmärrä, että myös rahat kannattaa laittaa tekemään työtä.”

Menestyvä sijoittaja kuitenkin mukautuu maailman muuttumiseen poistuen taantuvilta toimialoilta ja etsien varoillensa uusia kasvukohteita. Nyt käsillä olevassa uudistetussa laitoksessa on kolme kokonaan uutta lukua ja kuuluisassa Maraton-taulukossa on nyt huomioitu myös osinkojen vaikutus. Suurimpien yhtiöiden tuottoluvut kerrotaan kymmeneltä vuodelta.

Seppo Saario Alma Talentin kirja-aamussa 24.1.2020

Haluatko vaurastua vähäisellä ajankäytöllä? Onko nyt oikea aika ostaa, omistaa vai myydä osakkeet? Miten uutiset ja kurssikehitys vaikuttavat piensijoittajan päätöksentekoon? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin Seppo Saario Alma Talentin kirja-aamussa 24.1.2020 klo 9.30–11.30.

Tilaisuudessa esitellään kevään ajankohtaisimmat teemat ja kirjat sekä tekijät niiden takana. Ääneen pääsevät myös kirjailijat, jotka poimivat teoksensa kiinnostavimmat näkökulmat. Tilaisuuden jälkeen on mahdollisuus keskusteluun ja haastatteluille. Tilaisuudessa on aamiaistarjoilu.

Ilmoittaudu 17.1. mennessä etu.almatalent.fi/kirja-aamu_ilmoittaudu/.

Saario on antanut suomalaiselle osakesijoittamiselle paljon. Paitsi aktiivisena sijoittajana hän on toiminut myös kiinnostuksen herättäjänä ja esikuvana sijoittajanaluille sukupolvien ajan. Hänen vaikutuksensa alaan on ainutlaatuinen.

Seppo Saario

Miten sijoitan pörssiosakkeisiin, 17., kokonaan uudistettu painos

Sidottu, pehmeäkantinen, 346 s., 52 €

ISBN 978-952-14-4059-5

Sähkökirja, 46 €

ISBN 978-952-14-4060-1

Saatavilla myös Alma Talent Kirjat -äänikirja- ja lukuaikasovelluksessa.

Haastattelut: kirjailija Seppo Saario 040 535 4738, seppo.saario@co.inet.fi

Arvostelukappaleet: sisältöpäällikkö Suvi Aalto 040 342 4745, suvi.aalto@almamedia.fi

Kustannustoimittaja: Hanna Virusmäki 040 342 4759, hanna.virusmaki@almamedia.fi

Legenaarinen kirja.
Antti Järvenpää, Kauppalehti 8/2019
Suomi lukee Saarion raamattua.
Talouselämä 28/2000
Klassikko parempi kuin koskaan.
Karo Hämäläinen, Arvopaperi, 11/ 2007