Mitä bisneskirjoista voi oppia? Viisi tärppiä Helsingin Kirjamessuille

Alma Talentin tietokirjailijat tarjoavat kirjamessuilla oivalluksia ja ajattelun eväitä.

• Bisneskirja-aamussa Paula Kilpinen, Helena Åhman ja Piia-Noora Kauppi kertovat, mitkä ovat olleet heille merkityksellisimmät bisneskirjat ja mitä he ovat niistä oppineet.

• Kirsi Piha pohtii, onko millään mitään merkitystä ja mikä on (työ)elämän tarkoitus.

• Alma Talent on mukana Helsingin Kirjamessuilla 27.-30.10. osastolla 6h48.

Mikä tekee hyvän bisneskirjan? Mitä bisneskirjoista voi oppia? Mikä on johtamisopeissa uutta ja mikä pysyvää? Muun muassa näitä kysymyksiä pohtivat Inhimillinen strategia -kirjan kirjoittanut Paula Kilpinen ja palkitun Keskusteluälykkyys painetilanteissa kirjan kirjoittanut Helena Åhman yhdessä Finanssiala ry:n toimitusjohtajan Piia-Noora Kaupin kanssa Alma Talentin järjestämässä bisneskirja-aamussa torstaina 27.10 klo 10.30 alkaen Suomenlinna-lavalla Helsingin Messukeskuksessa.

Tilaisuudessa Kilpinen, Åhman ja Kauppi jakavat myös omat kirjasuosituksensa bisneskirjoihin, joista he itse ovat inspiroituneet tai saaneet oivalluksia omaan työhönsä.

Torstaina 27.10.2022 klo 10.30 Suomenlinna

Bisneskirja-aamu: Mitä olen oppinut bisneskirjoista?

Mikä on somekanavien rooli yhteiskunnallisessa viestinnässä?

Tätä pohtivat niin ikään Suomenlinna-lavalla Muuta maailmaa somessa – Hyväntekijän käsikirjan kirjoittaneet Inna-Pirjetta Lahti ja Tuomo Meretniemi. Kirjailijoita haastattelee Noora Shingler.

Torstaina 27.10.2022 klo 11.00 Suomenlinna

Muuta maailmaa somessa – Hyväntekijän käsikirja

Mikä on työelämän tarkoitus? Miten itse kukin meistä saisi tehtyä työelämästään merkityksellisempää?

Kirsi Pihan tuore teos Millään ei ole mitään merkitystä – paitsi jos on tarkastelee suomalaisen työelämän ongelmaa: merkityksellisyyden puutetta. Pihaa haastattelee Mikko Metsämäki.

Torstaina 27.10.2022 klo 12.00 Hakaniemi

Millään ei ole mitään merkitystä – paitsi jos on

Tarinat bisneksessä  leikkimielinen debatti

Helsingin Kirjamessujen tämän vuoden teemana on rakentava debatti. Teeman hengessä Uskallus ja tarinat bisneksessä -kirjan kirjoittaja Helmi Saksala ideoi leikkimielisen debattinumeron. Tarinat bisneksessä -debatissa lavalle nousevat  Taru Tujunen, Timo Berry, Jan Zapasnik, Olli Hietalahti sekä Helmi Saksala. Vetäjänä Nuppu Stenros.

Perjantaina 28.10.2022 klo 11.30 Esplanadi

Tarinat bisneksessä -debatti

Miten epätyypillisten työsuhteiden yleistyminen vaikuttaa työelämään ja yhteiskuntaan laajemmin? Miten meidän tulisi ilmiöön suhtautua?

Tätä kysymystä pohtii Työn elämä – Tulevaisuuden epätyypilliset työsuhteet kirjan kirjoittanut Amel Gaily Mikko Metsämäen haastattelussa.

Perjantaina 28.10.2022 klo 14.30 Töölönlahti

Työn elämä – Tulevaisuuden epätyypilliset työsuhteet

Tule tapaamaan myös muita tietokirjailijoitamme Alma Talentin messuosastolle 6h48!

Lisätiedot, arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt:

Tuotepäällikkö Sari Hawkins

sari.hawkins@almamedia.fi, 050 436 9850