• Alma Talent/

Seppo Saario neuvoo nuoria: tavoitteena on, että kymmenkertaistat parhaan sijoituksesi kymmenen vuoden välein

Sijoitusguru Seppo Saario, menestysteoksen Miten sijoitan pörssiosakkeisiin tekijä, on julkaissut nuorille suunnatun sijoituskirjan, jossa lukija opastetaan arvopaperipörssien kiehtovaan maailmaan.

”Tämä teos on suunnattu nuorille ihmisille, jotka elävät ajassa ja haluavat vaurastua. Kyse ei ole vain rahasta, vaan asenteesta, sitkeydestä ja tahdonvoimasta”, sanoo Seppo Saario.

Näin sijoitan pörssiosakkeisiin – opas nuorelle -kirjan sisältö on yhdensuuntainen Saarion menestysteoksen kanssa. Olennaista on löytää kannattavia kasvuyhtiöitä, ostaa niiden osakkeita ja antaa ajan kulua – vuosia. Omaisuustulot tuovat merkittävää toimeentuloturvaa, luovat taloudellista riippumattomuutta ja mahdollistavat halutun elämänlaadun.

”Haluan tällä kirjalla auttaa lukijoita parantamaan taloustaitojaan ja ymmärtämään, miten jokainen voi, verraten pienilläkin tuloilla, kartuttaa pääomaansa, kunhan toimii viisaasti ja etenee pienin askelin”, Saario toteaa.

”Kun olin koulupoikana ensimmäistä kertaa kesätöissä ja ansaitsin omaa rahaa, äitini, joka oli pankkivirkailija, sanoi, että olivat tulosi pienet tai suuret, aina jokin osa niistä on pantava säästöön. Ellet opi tätä kurinalaista elämää, tulet aina kamppailemaan rahavaikeuksien kanssa.”

Sijoittaminen pörssiosakkeisiin on kestävyyslaji.

”Se, miten osaat sijoittaa säästösi tuottavasti, ratkaisee, tuleeko sinusta taloudellisesti riippumaton, jotta voit tehdä valintoja vapaasti laskematta jokaista euroa”, Saario muistuttaa.

Saario pitää tärkeänä, että nuoret ymmärtävät talouden mekanismit ja kulloisenkin taloustilanteen vaikutuksen sijoittamiseen. Tämän lisäksi hän esittelee pörssimarkkinan toimintaa, osake- ja indeksisijoittamista ja nuorelle sopivan sijoitussalkun koostamista. Mukana on mielenkiintoisia uusia aloja ja mahdollisia sijoituskohteita – ikivihreitä pörssivihjeitä unohtamatta.

Tiedot:

Seppo Saario

Näin sijoitan pörssiosakkeisiin – opas nuorelle

Tie taloudelliseen riippumattomuuteen

Sidottu, pehmeäkantinen, 128 s., 29 €

ISBN 978-952-14-4398-5

Saatavilla myös e-kirjana sekä Alma Talent Kirjat -äänikirja- ja lukuaikasovelluksessa.

Haastattelut: kirjailija Seppo Saario 040 535 4738, seppo.saario@co.inet.fi

Arvostelukappaleet: sisältöpäällikkö Suvi Aalto 040 342 4745, suvi.aalto@almamedia.fi