Altia aloittaa O.P. Anderson -akvaviitin viennin Yhdysvaltoihin

Altia aloittaa akvaviittiklassikko O.P. Anderson Aquavitin viennin Yhdysvaltoihin. Altia on tehnyt jakelusopimuksen maahantuontiyhtiö Frederick Wildman and Sonsin kanssa, ja O.P. Anderson Original tulee Yhdysvalloissa myyntiin vuoden 2018 alussa.

"Kyseessä on tärkeä uuden markkinan avaus O.P. Andersonille, joka on akvaviittien markkinajohtaja Ruotsissa ja yksi keskeisistä vientibrändeistämme. Kiinnostus akvaviitteja kohtaan on ollut maailmalla kasvussa erityisesti baarimestareiden keskuudessa”, sanoo Altian viennistä vastaava johtaja Janne Halttunen. "Aloitamme Yhdysvaltojen jakeluverkoston rakentamisen itärannikon cocktailbaareista ja ravintoloista."

"O.P. Andersonin lisääminen Wildmanin valikoimaan herättää varmasti innostusta alalla", sanoo Frederick Wildman and Sonsin Specialty Spirits -osaston johtaja Tim Master. "Kulutus Yhdysvalloissa siirtyy edelleen kohti laadukkaita erikoisjuomia, ja sekä baarimestarit että kuluttajat ovat ottaneet ne innokkaasti vastaan."

Vuonna 1891 lanseerattu O.P. Anderson Aquavit on yksi Ruotsin vanhimmista ja tunnetuimmista juomabrändeistä, ja maan myydyin akvaviitti. Juoma on maustettu kuminalla, aniksella ja fenkolilla ja kypsytetty tammitynnyreissä kahdeksan kuukauden ajan. Vuodesta 2002 O.P. Anderson Aquavit on valmistettu kokonaan luonnonmukaisista aineksista. O.P. Anderson Aquavit tislataan Altian akvaviittitislaamolla Ruotsin Sundsvallissa ja pullotetaan Altian Rajamäen tehtaalla Nurmijärvellä.

Frederick Wildman and Sons

Frederick Wildman and Sons, Ltd. on alkoholijuomien maahantuoja, joka on erikoistunut premium-viineihin ja -väkeviin. New Yorkissa toimiva yhtiö on perustettu vuonna 1934. www.frederickwildman.com

Altia

Altia on yksi Pohjoismaiden ja Baltian johtavista alkoholijuomataloista, joka valmistaa, markkinoi, maahantuo ja vie laadukkaita viinejä sekä väkeviä alkoholijuomia. Vastuullisuus on Altialle keskeinen liiketoiminnan tekijä. Yhtiö haluaa edistää modernia, vastuullista pohjoismaista juomakulttuuria. Altian omiin brändeihin kuuluvat muun muassa Koskenkorva, O.P. Anderson, Larsen, Renault, Valhalla, Xanté, Blossa ja Chill Out. www.altiagroup.com