Altia ja Brown-Forman pidentävät Finlandia Vodkan tuotantosopimustaan

Altia ja Brown-Forman ovat jatkaneet tuotantosopimustaan vuoteen 2035 saakka. Sopimus kattaa Finlandia Vodkan valmistuksen maailmanlaajuisesti. Sopimus on jatkoa pitkälle, jo vuonna 2000 alkaneelle, strategiselle yhteistyösuhteelle Altian ja Brown-Formanin välillä.

Altia ja Brown-Forman ovat jatkaneet tuotantosopimusta Finlandia Vodkan valmistuksesta vuoteen 2035 saakka. Sopimus on jatkoa yritysten väliselle sitoutuneelle yhteistyölle ja se jatkaa voimassaolevaa sopimusta, joka olisi päättynyt vuonna 2025. Sopimus sisältää viljaviinan tuotannon Finlandia Vodkan raaka-aineeksi Altian Koskenkorvan tislaamolla sekä Finlandia Vodka -tuotteiden valmistuksen, pakkaamisen ja logistiikan Altian Rajamäen alkoholijuomatehtaalla.

Olemme erittäin tyytyväisiä Altiaan läheisenä yhteistyökumppanina ja Finlandia Vodkan tuottajana. Vastuullisuuden merkityksen kasvaessa on ensiarvoisen tärkeää, että meillä on kumppani jolla on vahva ympäristöosaaminen. Altia on edelläkävijä vastuullisuudessa; Finlandia Vodka tuotetaan tislaamolla, joka perustuu täysin kiertotalouteen ja jolla on 99,9% jätteiden kierrätysaste sekä oma biovoimalaitos. Tämä on maailmanlaajuisestikin täysin ainutlaatuista”, sanoo Brown-Formanin Alex Alvarez, SVP, Chief Production and Sustainability Officer.

“Olemme hyvin iloisia pitkäaikaisen strategisen yhteistyösuhteemme saamasta jatkosta. Hyödyntämällä ja vahvistamalla toistemme osaamista ja kokemusta pystymme jatkuvasti parantamaan tuotanto- ja toimitusketjumme prosesseja ja ylittämään yhdessä asetetut palvelu-, laatu- ja tehokkuustavoitteet. Haluamme myös tarjota vastuullisimman saatavilla olevan palvelun ja tähtäämme hiilineutraaliin tuotantoon vuonna 2025”, kertoo Hannu Tuominen, SVP, Altia Industrial.

Altia toimii Brown-Formanin tuotteiden jakelijana yksinoikeidella Pohjoismaissa. Altia myi Finlandia Vodka -tuotemerkin Brown-Formanille vuonna 2000. Finlandia Vodka viettää tänä vuonna 50-vuotisjuhlavuottaan.

Altia, SVP Altia Industrial, Hannu Tuominen, puh. 040 060 5299
Altia, viestintäjohtaja, Petra Gräsbeck, puh. 040 767 0867

Brown-Forman, Elizabeth Conway, Brown-Forman Corporation, Director, External Communications +1-502-774-7737

Altia is a leading Nordic alcoholic beverage brand company operating in the wines and spirits markets in the Nordic and Baltic countries. Altia wants to support a development of a modern, responsible Nordic drinking culture. Altia’s flagship brands are Koskenkorva, O.P. Anderson and Larsen. Other iconic Nordic brands are Chill Out, Blossa, Xanté, Jaloviina, Leijona, Explorer and Grönstedts. Altia’s net sales in 2019 were EUR 359.6 million and the company employs about 650 professionals. Altia’s shares are listed on Nasdaq Helsinki.  www.altiagroup.com.

150 vuoden ajan Brown-Forman on tuottanut elämyksiä rakentamalla vastuullisesti laadukkaita alkoholibrändejä, kuten Jack Daniel’s, Finlandia, Korbel, el Jimador, Woodford Reserve, Old Forester, Coopers’ Craft, Herradura, New Mix, Sonoma-Cutrer, Chambord, BenRiach, GlenDronach, Slane ja Fords Gin. Brown-Formanin brändejä tukee noin 4800 työntekijää ja niitä myydään yli 170 maassa maailmanlaajuisesti. Lisää tietoa yhtiöstä: www.brown-forman.com