Altia toimittaa etanolia raaka-aineeksi käsidesiin isoja määriä - toimitukset päivässä jopa 200 000 käsidesipullon tarpeisiin

Altia Oyj  Lehdistötiedote 17.3.2020 klo 11.30

Altia toimittaa etanolia raaka-aineeksi käsidesiin isoja määriä - toimitukset päivässä jopa 200 000 käsidesipullon tarpeisiin

Altia tuottaa käsidesissä käytettävää teknistä etanolia ympäri vuorokauden Koskenkorvan tehtaalla. Altia on tehnyt yhteistyötä pitkäjänteisesti useiden käsidesien pakkaajien kanssa ja on merkittävä teknisten etanolien toimittaja Suomessa.

Altia ei itse pakkaa käsidesiä, mutta toimittaa sen pääraaka-ainetta eli denaturoitua etanolia suurissa erissä käsidesiä pakkaaville yrityksille. Yksinomaan tänään asiakkaillemme lähti yli 70 000 kiloa denaturoitua etanolia, josta voidaan valmistaa noin 200 000 puolen litran käsidesipulloa.

”Olemme palvelleet jo pitkään useita käsidesiä pakkaavia yrityksiä ja tässä kriittisessä tilanteessa keskitymme varmistamaan raaka-aineen riittävyyden ja jatkuvat toimitukset nykyisille asiakkaillemme, ja palvelemaan uusia asiakkaita mahdollisimman nopeasti”, kertoo Altian toimitusjohtaja Pekka Tennilä.

Yhteydenotot:

Petra Gräsbeck, viestintäjohtaja, puh. 040 767 0867

viestintäjohtaja
petra.grasbeck@altiagroup.com

Altia on johtava pohjoismainen alkoholijuomayhtiö, joka toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa viinien ja väkevien alkoholijuomien markkinoilla. Altia haluaa tukea modernin, vastuullisen pohjoismaisen juomakulttuurin kehitystä. Altian keskeiset vientibrändit ovat Koskenkorva, O.P. Anderson ja Larsen. Muita ikonisia pohjoismaisia brändejä ovat muun muassa Chill Out, Blossa, Xanté, Jaloviina, Leijona, Explorer ja Grönstedts. Altian liikevaihto oli 359,6 miljoonaa euroa vuonna 2019, ja yhtiö työllistää noin 650 ammattilaista. Altian osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.altiagroup.fi