Altian vuosikertomus 2020 sekä palkitsemisraportti 2020 on julkaistu

Altia Oyj Pörssitiedote 25.2.2021 klo 17:15

Altian vuosikertomus 2020 sekä palkitsemisraportti 2020 on julkaistu

Altia Oyj on tänään julkaissut vuosikertomuksen 2020. Vuosikertomus sisältää liiketoimintakatsauksen, hallituksen toimintakertomuksen, selvityksen muista kuin taloudellisista tiedoista, tilinpäätöksen liitetietoineen, selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä, palkitsemisraportin sekä vastuullisuusraportin vuodelta 2020. Vuosikertomus on julkaistu suomeksi ja englanniksi.

Altian vuosikertomus on julkaistu European Single Electronic Format (ESEF) -raportointivaatimusten mukaisena XHTML-tiedostona. ESEF-vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä. XBRL-merkinnät eivät ole kuuluneet tilintarkastuksen piiriin.

Suomenkielinen vuosikertomus on kokonaisuudessaan tämän pörssitiedotteen liitteenä ja lisäksi saatavilla myös yhtiön verkkosivuilla osoitteessa altiagroup.com/fi/sijoittajat/raportit-ja-esitykset.

Suomenkielinen palkitsemisraportti on tämän pörssitiedotteen liitteenä ja lisäksi saatavilla myös yhtiön verkkosivuilla osoitteessa https://altiagroup.com/fi/sijoittajat/hallinnointi/palkitseminen.

Altian varsinainen yhtiökokous pidetään perjantaina 19. maaliskuuta 2021 Helsingissä.

ALTIA OYJ

Analyytikot ja sijoittajat: Tua Stenius-Örnhjelm, sijoittajasuhteet, puh. 040 748 8864

Tiedotusvälineet: Petra Gräsbeck, viestintäjohtaja, puh. 040 767 0867

Jakelu:

www.altiagroup.fi

Viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja
petra.grasbeck@altiagroup.com

Altia on johtava pohjoismainen alkoholijuomayhtiö, joka toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa viinien ja väkevien alkoholijuomien markkinoilla. Altia haluaa tukea modernin, vastuullisen pohjoismaisen juomakulttuurin kehitystä. Altian keskeiset vientibrändit ovat Koskenkorva, O.P. Anderson ja Larsen. Muita ikonisia pohjoismaisia brändejä ovat muun muassa Chill Out, Blossa, Xanté, Jaloviina, Leijona, Explorer ja Grönstedts. Altian liikevaihto oli 342,4 miljoonaa euroa vuonna 2020, ja yhtiö työllistää noin 650 ammattilaista. Altian osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.altiagroup.fi