Muutoksia Altian hallitukseen

Altian hallitukseen on nimitetty varsinaisessa yhtiökokouksessa yksi uusi jäsen.

Uutena jäsenenä hallitukseen nimitettiin Tiina Lencioni, General Counsel, Marimekko Oyj.

Vanhoista jäsenistä Altian hallituksessa jatkavat puheenjohtaja Sanna Suvanto-Harsaae, varapuheenjohtaja Annikka Hurme sekä jäsenet Jarmo Kilpelä, Kim Henriksson, Kasper Madsen ja Kai Telanne. Hallituksesta jäi pois Minna Huhtaniska.

Tarkemmat tiedot Altian hallituksen jäsenistä >

Info: Tiina Lencioni

s. 1971, OTK, 2.Staatsexamen/Assessor iuris (Saksa)

General Counsel, Marimekko Oyj

Pääasiallinen työkokemus:

Amer Sports Corporation, Legal Counsel (2007–2012)

Ahlstrom Corporation, Legal Counsel (2005–2007)

UPM Group, Group Legal Counsel (2002–2003)

Lisätietoja: Altian hallituksen puheenjohtaja Sanna Suvanto-Harsaae. Yhteydenotot Altian viestinnän kautta, p. +358 400 728 957 tai +358 40 767 0867

Niina Ala-Luopa
+358 400 728 957

Altia on Pohjoismaiden ja Baltian johtava alkoholijuomatalo, joka valmistaa, maahantuo ja vie laadukkaita viinejä sekä väkeviä alkoholijuomia. Altia toimii Pohjoismaiden ja Baltian alueella yhteensä kuudessa maassa: Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Virossa ja Latviassa. Näiden lisäksi Altia on merkittävä toimija Pohjois-Euroopan matkustajamyynnissä. Päämiesliiketoiminta muodostaa Altian kokonaisliikevaihdosta lähes kolmanneksen. Vastuullisuus on Altialle keskeinen liiketoiminnan tekijä. Haluamme edistää modernia, vastuullista pohjoismaista juomakulttuuria.

Tutustu verkkosivuihimme: www.altiagroup.fiLisää tietoa myös www.viinimaa.fi ja Twitter @AltiaFI

Altia on johtava pohjoismainen alkoholijuomayhtiö, joka toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa viinien ja väkevien alkoholijuomien markkinoilla. Altia haluaa tukea modernin, vastuullisen pohjoismaisen juomakulttuurin kehitystä. Altian keskeiset vientibrändit ovat Koskenkorva, O.P. Anderson ja Larsen. Muita ikonisia pohjoismaisia brändejä ovat muun muassa Chill Out, Blossa, Xanté, Jaloviina, Leijona, Explorer ja Grönstedts. Altian liikevaihto oli 359,6 miljoonaa euroa vuonna 2019, ja yhtiö työllistää noin 650 ammattilaista. Altian osake on listattu Nasdaq Helsingissä.