Amnesty juhlistaa: 40 vuotta ihmisoikeustyötä Lahdessa

Tiedotusvälineiden tapahtumakalentereihin
6.10.2015

Ihmisoikeusjärjestö Amnesty Internationalin Lahden paikallisryhmä on toiminut jo 40 vuotta. Tätä juhlistetaan Lahden kaupunginkirjastossa 10. lokakuuta järjestettävässä tilaisuudessa.

Amnestyn Lahden paikallisryhmän perustivat Mirja Mikkonen, Esa Juurola, Harto Maunuksela, Tuomo Weckroth ja Leena-Mari Peltomaa vuonna 1975. Ryhmä on vuosia ollut yksi Amnestyn Suomen osaston aktiivisimpia paikallisryhmiä, ja se on toiminut mielipidevankien puolesta, kampanjoinut näkyvästi ja kerännyt varoja. Tätä nykyä ryhmä tekee vapaaehtoistyötä muun muassa kiinalaisten mielipidevankien puolesta ja Amnestyn kampanjoiden parissa.

”Olemme tehneet paljon työtä ihmisoikeuksien puolesta, mutta haasteita riittää nyt ja tulevaisuudessa. Kaipaamme toimintaan mukaan erityisesti nuoria. Yksittäisen ihmisen tekemisellä on merkitystä”, Pirjo Lehtinen Lahden paikallisryhmästä sanoo.

Ryhmän kokouksia pidetään 1–2 kertaa kuussa. Toimintaan ovat tervetulleita kaikki halukkaat.

Amnestyn Lahden paikallisryhmä juhlistaa 40-vuotista taivaltaan lauantaina 10. lokakuuta tilaisuudessa, joka järjestetään Lahden kaupunginkirjaston auditoriossa klo 13 alkaen. Paikallisryhmän aktiivien lisäksi puheenvuoron pitää Amnestyn Suomen osaston toiminnanjohtaja Frank Johansson.

Amnestyn Lahden paikallisryhmä 40 vuotta -tilaisuus kaupunginkirjaston auditoriossa lauantaina 10.10. klo 13. Tilaisuuteen on vapaa pääsy, tervetuloa!

Pirjo Lehtinen
Amnestyn Lahden paikallisryhmä