• ANDRITZ Oy/

ANDRITZ toimittaa kaasutuslaitoksen ja biomassan käsittelylinjan Klabinin Puma II -projektiin Brasiliassa

GRAZ, 12.5.2020.  Kansainvälinen teknologiakonserni ANDRITZ on saanut Klabinilta tilauksen biomassan kaasutuslaitoksen ja uuden biomassan käsittelylinjan toimittamisesta yhtiön Ortigueiran tehtaalle Brasiliaan.

Toimituslaajuuteen sisältyvät 51 MW:n biomassan kaasutuslaitos, viirakuivuri, meesauunin monipolttoainepoltin sekä biomassan käsittelylaitteet apulaitteineen. ANDRITZin kaasutuslaitos tulee vähentämään tehtaan hiilijalanjälkeä merkittävästi korvaamalla 100 % raskaasta polttoöljystä, jota tällä hetkellä poltetaan yhdessä tehtaan meesauuneista. Meesauunin tuotantokapasiteetti säilyy nykyisellä tasolla – 650 tonnia poltettua kalkkia päivässä.

ANDRITZ oli yksi tärkeiden prosessiteknologioiden ja laitekokonaisuuksien päätoimittajista Puma II -projektissa ja toimitti tärkeää teknologiaa ja laitteistoa myös Klabinin Puma I -projektiin, joka käynnistyi menestyksekkäästi vuonna 2016.

Kaasutussektorilla ANDRITZ tarjoaa edistyksellisiä huippuluokan teknologioita, joissa yhdistyvät korkea hyötysuhde korkealaatuiseen tuotekaasuun fossiilisten polttoaineiden korvaamiseksi.

– Loppu –

LEHDISTÖTIEDOTE JA VALOKUVA LADATTAVISSA

Lehdistötiedote ja valokuva ovat ladattavissa osoitteessa andritz.com/news. Kuvan voi julkaista maksutta, jos lähde mainitaan kuvan yhteydessä: ”Kuva: ANDRITZ”.

LISÄTIEDOT:

Kansainvälinen teknologiakonserni ANDRITZ on yksi maailman johtavista innovatiivisten laitosten, laitteiden ja palvelujen toimittajista vesivoimateollisuudelle, sellu- ja paperiteollisuudelle, metalli- ja terästeollisuudelle sekä kunnallisiin ja teollisiin erotusteknologiaratkaisuihin sekä eläinrehun ja biomassapellettien tuotantoon. Muita tärkeitä liiketoimintasegmenttejä ovat digitaaliset ratkaisut ja automaatiojärjestelmät, joita tarjoamme Metris-tuotenimellä. Lisäksi kansainvälinen konserni toimii aktiivisesti energiantuotannon ja ympäristöteknologian alalla sekä tarjoaa laitteita kuitukankaiden ja liukosellun tuotantoon sekä kuitulevyntuotantolaitoksia ja kierrätyslaitoksia. ANDRITZ on pörssiyhtiö, jonka henkilöstön määrä maailmanlaajuisesti on noin 29 500 ja toimipaikkoja on yli 280 yli 40 maassa.

ANDRITZin PULP & PAPER -liiketoiminta-alue

ANDRITZin Pulp & Paper -liiketoiminta-alue tarjoaa laitteita, järjestelmiä, kattavia laitoksia ja palveluja kaiken tyyppisen sellun, paperin, kartongin ja pehmopaperin tuotantoon. Teknologiat ja palvelut keskittyvät raaka-aineiden täysimittaiseen hyödyntämiseen, parempaan tuotantotehokkuuteen ja kestävyyteen sekä alhaisempiin kokonaistuotantokuluihin. Tähän liiketoiminta-alueeseen kuuluvat myös energiantuotannon kattilat, savukaasujen puhdistuslaitokset, kuitukankaiden ja kuitulevyjen (MDF) tuotantolaitokset sekä ratkaisut erilaisten jätemateriaalien kierrätykseen ja silppuamiseen.

Avainsanat: