Altian tietohallintojohtajaksi nimitetty Matti Nurmi

Pohjoismaiden johtava viinien ja väkevien bränditalo Altia on nimittänyt Matti Nurmen yhtiön tietohallintojohtajaksi.

Matti Nurmi (tietotekniikan insinööri, eMBA) vastaa yhtiön ICT-strategiasta ja sen toteutuksesta kaikilla markkina-alueilla. Nurmi raportoi talous- ja rahoitusjohtaja Niklas Nylanderille.

Nurmi on työskennellyt yli kymmenen vuotta Fortumilla, viimeisimpänä roolinaan Chief Architect, strateginen IT ja digitalisaatio. Aiemmin Nurmi on työskennellyt muun muassa tietohallintopäällikkönä Ylellä.

”Matin vahva osaaminen strategisesta IT:stä ja digitalisaatiosta on loistava vauhdittaja bisnesteknologiallemme ja kuluttajarajapinnoillemme. Matilla on lisäksi laaja kokemus monialaisista tiimeistä ja hän on innostava ihmisjohtaja. Olemme erittäin iloisia saadessamme hänet taloon”, Nylander sanoo.

”Altialla yhdistyy vahvat brändit ja pohjoismaisen kuluttajan ymmärrys liiketoiminnan kehittämiseen datan ja digitalisaation keinoin. Olen innoissani päästessäni mukaan viemään tätä kokonaisuutta eteenpäin”, Nurmi kertoo.

Altia on Pohjoismaiden johtava viinien ja väkevien alkoholijuomien bränditalo. Altian digitaalisia kuluttajarajapintoja ovat pohjoismaisia juomaklassikoita ja -uutuuksia myyvä Nordicspirits.com-verkkokauppa Saksassa, Suomen Viinimaa.fi-sivusto, jossa on yli 90 000 käyntä kuukaudessa sekä Ruotsissa 135 000 käyntiä kuukaudessa keräävä Folkofolk.se.

Matti Nurmi
CIO, Altia Oyj
Puh. + 358 40 593 8025

Petra Gräsbeck