Anna Puu suunnitteli juhla-asun Anna de Codorníu -cavalle

Espanjan suosituin cava Anna de Codorníu pukeutuu taiteilijajuhlavuottaan viettävän Anna Puun suunnittelemaan kuosiin. Uusi jalokiviteemalla leikittelevä ulkoasu on saatavilla Alkoista kesäkuun puolivälistä alkaen.

Tänä vuonna tulee kuluneeksi kymmenen vuotta Anna Puun debyyttialbumin julkaisusta. Suuren festarikesän lisäksi Anna Puulta ilmestyy lokakuussa artistielämänkerta, ja juhlavuosi huipentuu marraskuussa konserttiin Hartwall Arenan lavalla.

– Olen saanut tehdä kymmenen vuotta rakastamaani työtä alalla, jossa mikään ei ole varmaa. Olen kiitollinen jokaisesta pienestä, hienosta hetkestä, ja jokainen niistä on juhlistamisen arvoinen, Anna Puu kertoo.

– Muistan urani alkuajoilta, kun Tavastian backstagella odotti pullo kuohuviiniä ensimmäisen loppuunmyydyn keikkani jälkeen. Silloin oli tietenkin aihetta juhlaan, ja kuplat ovat aina läsnä juhlissani. Cava ei ole riippuvainen siitä, minkä ruoan kanssa sitä nauttii. Ainoa kriteerini on, että kuplat vaativat ystäviä ympärilleni.

Uusi Anna de Codorníu -ulkoasu leikittelee jalokiviteemalla

Anna Puun Anna de Codorníulle suunnittelema pastellisävyinen, akvarellityylinen ulkoasu leikittelee jalokiviteemalla.

– Rakastan suunnittelua ja ideoiden toteuttamista. Kuosi kuvastaa jalokivien, ja elämän, hohtoa spektrin eri väreissä, Anna Puu kertoo.

Kuosin on piirtänyt graafikko Maria Ahonen, joka vastaa myös lähes kaikista Anna Puun levyjen kansista.

Katalonialaisten kansalliskuohuvaa cavaa valmistava Codorníun viinitila sijaitsee lähellä Barcelonaa, johon Anna Puulla on vahva suhde.

– Olen käynyt Barcelonassa todella usein Espanjan vaihto-oppilasvuodestani lähtien.

Kuka oli Anna de Codorníu?

1500-luvulla perustetun Codorníu-viinitalon sukuun syntyi 1600-luvulla kaunotar Anna de Codorníu, joka oli viimeinen Codorníu-nimeä kantanut perijä. Hän avioitui Miquel Raventósin kanssa, minkä jälkeen omistajasuku on kulkenut Raventós-nimellä. Maailman vanhimpiin viinitaloihin kuuluva Codorníu valmisti ensimmäisenä espanjalaisten kansallisylpeyttä cavaa vuonna 1872. Elegantissa ja kuivan hedelmäisessä Anna de Codorníu Brut Organic luomu-cavassa aistii esikuvansa mukaista feminiinisyyttä, herkkyyttä ja eloisuutta.

Erikoiserä Anna de Codorníu Brut Organic -cavaa on pakattu Anna Puun suunnittelemaan paperiseen kääreeseen, joka on saatavilla Alkon myymälöistä 17.6. alkaen. Hinta 12,98 € / 75 cl. Viini on valmistettu vegaanisesti. #annasyyjuhlaan

Lisätietoja: Brand Manager Taru Jaakkola, Altia, taru.jaakkola@altiagroup.com

Altia on johtava pohjoismainen alkoholijuomayhtiö, joka toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa viinien ja väkevien alkoholijuomien markkinoilla. Altia haluaa tukea modernin, vastuullisen pohjoismaisen juomakulttuurin kehitystä. Altian keskeiset vientibrändit ovat Koskenkorva, O.P. Anderson ja Larsen. Muita ikonisia pohjoismaisia brändejä ovat muun muassa Chill Out, Blossa, Xanté, Jaloviina, Leijona, Explorer ja Grönstedts. Altian liikevaihto oli 357,3 miljoonaa euroa vuonna 2018, ja yhtiö työllistää noin 700 ammattilaista. Altian osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.altiagroup.fi