Anora nimittää Lars Egedalin Chief Growth Officeriksi

Anora Group Oyj  Pörssitiedote  23.11.2022 klo 12:02

Anora nimittää Lars Egedalin Chief Growth Officeriksi

Lars Egedal on nimitetty Anoran Chief Growth Officeriksi (CGO, strategisen kasvun johtaja) ja johtoryhmän jäseneksi 1.1.2023 alkaen.

Lars Egedal (s. 1970) aloitti Anoralla Globus Winen talousjohtajana. Globus Wine on Tanskan johtava viiniyhtiö, jonka Anora osti heinäkuussa 2022. Ennen Globus Winea, Egedal on työskennellyt useissa johtotehtävissä talouden, rahoituksen ja yrityskauppojen parissa. Uransa aikana Egedal on kartuttanut vahvaa kokemusta kuluttajatuoteliiketoiminnasta niin Pohjoismaissa kuin Baltiassa.

“Meillä on vahva tavoite kasvaa Pohjoismassa ja kansainvälisesti. Yrityskaupoilla on merkittävä rooli kasvussa. Haluamme olla Pohjoismaiden johtava viinien ja väkevien alkoholijuomien talo, joka luo kasvua vastuullisuuden kautta. Globus Winen yrityskaupan myötä olemme entistä vahvempi vastuullisten viinien tuottaja Pohjoismaissa. Olen erittäin innoissani Larsin liittymisestä Anoran johtoryhmään. Larsilla on vahvat näytöt vastuullisen ja kasvavan liiketoiminnan rakentamisesta Globus Winelta ja hänellä on laajaa kokemusta myös kunnianhimoisten kasvustrategioiden ja yrityskauppojen toteuttamisesta”, sanoo toimitusjohtaja Pekka Tennilä.

”On suuri kunnia aloittaa Anoran Chief Growth Officerina ja olen tästä erittäin innoissani. Odotan kovasti johtoryhmässä aloittamista sekä hallituksen, johtoryhmän ja kaikkien anoralaisten tukemista vastikään julkistetun kasvustrategian ja tulevien yrityskauppaprojektien toteuttamisessa. Tavoitteemme on selvä: kannattavan kasvun lisäksi pitkäaikaisen omistaja-arvon kasvattaminen”, kommentoi Lars Egedal.

Anoran johtoryhmä koostuu 1.1.2023 alkaen seuraavista henkilöistä:

• Pekka Tennilä, toimitusjohtaja
  • Lars Egedal, CGO
  • Janne Halttunen, SVP, Wine
  • Kirsi Lehtola, henkilöstöjohtaja
  • Kirsi Puntila, SVP, International
  • Henrik Thomsen, SVP, Spirits
  • Sigmund Toth, talousjohtaja
  • Hannu Tuominen, SVP, Industrial

Lars Egedalin ansioluettelo ja valokuva löytyvät tämän pörssitiedotteen liitteistä.

Anora Group Oyj

Pekka Tennilä, toimitusjohtaja

Lars Egedal, CGO

Yhteystiedot:

Analyytikot ja sijoittajat: Tua Stenius-Örnhjelm, sijoittajasuhteet, puh. 040 748 8864

Media: Petra Gräsbeck, viestintä, puh. 040 767 0867

Keskeiset mediat

Anora on johtava viinien ja väkevien alkoholijuomien bränditalo Pohjoismaissa sekä vastuullisuuden edelläkävijä alallamme maailmanlaajuisesti. Kattava portfoliomme koostuu omista ikonisista pohjoismaisista brändeistä ja kansainvälisesti arvostettujen päämiesten viineistäja väkevistä tuotteista. Meillä on vientiä yli 30 markkinalle. Anora Groupiin kuuluvat lisäksi Anora Industrial sekä logistiikkayhtiö Vectura. Anoran pro forma -liikevaihto oli 665 miljoonaa euroa vuonna 2021 ja työllistämme noin 1100 ammattilaista. Anoran osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.