Anora vahvistaa toimintojaan Tanskassa

Pohjoismaiden johtava viinien ja väkevien bränditalo, perustaa uuden, vahvan  Anora Denmark -yksikön väkeville brändeille Tanskassa. Anora Denmark A/S koostuu Det Danske Spiritus Kompagni A/S:stä (DDSK) ja entisen Altian tuotesalkusta Tanskassa. Anora syntyi vuosi sitten Altian ja Arcuksen yhdistyessä.

Tanskan yksikköä johtaa Christian Alsing, DDSK:n nykyinen toimitusjohtaja. Uusi Anora Denmark A/S aloittaa toimintansa 1.1.2023 alkaen.

Entisen Altian väkeviä brändejä on Tanskassa jaellut Conaxess Trade toukokuusta 2019 lähtien. Tuotteita ovat muun muassa Koskenkorva Vodka, O.P. Anderson -akvaviitti, Renault-konjakki, 1-Enkelt bitter ja Blossa-glögi. Liiketoiminnan siirtoprosessi Conaxessin ja Anoran välillä hoidetaan hallitusti ja sujuvasti.

”Yhteistyö Conaxess Trade Beveragesin kanssa on ollut menestyksellistä viime vuosina. Olemme kiitollisia työstä, jota tiimi on tehnyt rakentaessaan brändejämme Tanskan erittäin kilpailluilla markkinoilla. Nyt on meille oikea aika seistä omilla jaloillamme. Tanska on yksi avainmarkkinoistamme ja haluamme kasvattaa liiketoimintaa täydellä valikoimalla erinomaisia ​​Anora-brändejä”, sanoo Anoran kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Kirsi Puntila.

”Yhteistyömme Anoran kanssa on ollut vahvaa alusta alkaen. Olemme työskennelleet tasavertaisina kumppaneina ammattitaidolla, ja Conaxess on rakentanut vahvaa läsnäoloa vähittäiskaupassa ja ravintolakanavassa keskittymällä brändein näkyvyyteen, aktivointiin, uuteen jakeluun ja myynnin kasvuun. Toivomme Anoralle kaikkea hyvää ja uskomme luovuttavamme brändit takaisin hyvässä tilanteessa, valmiina hyödyntämään tulevaisuuden kasvumahdollisuuksia”, sanoo Jan Rose Pedersen, Conaxess Trade Beveragesin toimitusjohtaja.

Anora on vahvistanut asemiaan Tanskassa myös ostamalla Tanskan johtavan viiniyhtiön Globus Wine A/S:n kesäkuussa 2022. The Globus Winen osto vahvisti Anoran asemaa johtavana viinitoimittajana Pohjoismaissa: yrityskaupan myötä Anorasta tuli Tanskan viinimarkkinoiden markkinajohtaja kolmen muun Pohjoismaan johtavan aseman lisäksi.

Petra Gräsbeck
Director, Sustainability and Communications
petra.grasbeck@altiagroup.com

Anora on johtava viinien ja väkevien alkoholijuomien bränditalo Pohjoismaissa sekä vastuullisuuden edelläkävijä alallamme maailmanlaajuisesti. Kattava portfoliomme koostuu omista ikonisista pohjoismaisista brändeistä ja kansainvälisesti arvostettujen päämiesten viineistäja väkevistä tuotteista. Meillä on vientiä yli 30 markkinalle. Anora Groupiin kuuluvat lisäksi Anora Industrial sekä logistiikkayhtiö Vectura. Anoran pro forma -liikevaihto oli 665 miljoonaa euroa vuonna 2021 ja työllistämme noin 1100 ammattilaista. Anoran osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.