Anoran osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Anora Group Oyj  Pörssitiedote  23.10.2023 klo 15.00

Anoran osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Anora Group Oyj:n kolme suurinta osakkeenomistajaa ovat nimittäneet osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan seuraavat edustajat:

• Stein Erik Hagen, Canica AS
  • Petter Söderström, Solidium Oy
  • Anne Lise E. Gryte, Geveran Trading Co. Limited

Nimitystoimikunta on 23.10.2023 pitämässään järjestäytymiskokouksessa valinnut puheenjohtajakseen Stein Erik Hagenin. Anoran hallituksen puheenjohtaja, Michael Holm Johansen, ja varapuheenjohtaja, Jyrki Mäki-Kala, toimivat nimitystoimikunnan asiantuntijoina.

Nimitystoimikunnan jäsenet edustavat yhtiön kolmea suurinta osakkeenomistajaa, jotka edustavat jokaisen vuoden kesäkuun ensimmäisenä pankkipäivänä suurinta määrää yhtiön kaikkien osakkeiden tuottamista äänistä.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta valmistelee ja esittelee yhtiökokoukselle ehdotukset hallituksen jäsenten lukumäärästä ja hallituksen jäsenistä sekä hallituksen palkitsemisesta. Toimikunta toimittaa ehdotuksensa yhtiön hallitukselle viimeistään 31.1.2024.

Nimitystoimikunnan tehtäviä ja kokoonpanoa on kuvattu tarkemmin Anoran verkkosivuilla osoitteessa: https://anora.com/fi/sijoittajat/hallinnointi/osakkeenomistajien-nimitystoimikunta

ANORA GROUP OYJ

Michael Holm Johansen, Anoran hallituksen puheenjohtaja

Milena Hæggström, Sijoittajasuhdejohtaja

Puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@anora.com

Anora on johtava viinien ja väkevien alkoholijuomien bränditalo Pohjoismaissa sekä vastuullisuuden edelläkävijä alallamme maailmanlaajuisesti. Kattava portfoliomme koostuu omista ikonisista pohjoismaisista brändeistä ja kansainvälisesti arvostettujen päämiesten viineistä ja väkevistä tuotteista. Meillä on vientiä yli 30 markkinalle. Anora Groupiin kuuluvat lisäksi Anora Industrial sekä logistiikkayhtiö Vectura. Anoran liikevaihto oli 703 miljoonaa euroa vuonna 2022 ja työllistämme noin 1200 ammattilaista. Anoran osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.