Kari Kilpinen Altian johtoryhmään

Altian Suomen yksikön johtaja Kari Kilpinen (MBA, restonomi) on nimitetty Altian johtoryhmään. Kilpinen raportoi toimitusjohtaja Pekka Tennilälle.

Kari Kilpinen on toiminut menestyksekkäästi Altiassa eri myynnin ja markkinoinnin tehtävissä. Kilpinen on näkemyksellisesti ja pitkäjänteisesti kehittänyt Altian Suomen yksikön toimintaa brändikeskeiseksi ja asiakaslähtöiseksi. Altia Suomi on alan markkinajohtaja Suomessa.

Altian Suomen yksikön suurimpia omia brändejä ovat Koskenkorva, Leijona Viina, Jaloviina ja Chill-Out-viinit. Lisäksi Altia Suomella on laaja tuontiportfolio tunnettuja brändejä kuten esimerkiksi Fresita, Nederburg, Jack Daniels ja Tarapaca.

Samalla johtoryhmän jäsen, KTM Janne Halttunen nimitetään Altian Ruotsin yksikön johtajaksi. Vientijohtajana Halttunen on onnistuneesti avannut muun muassa Koskenkorva Vodkan viennin Yhdysvaltoihin.

Haastattelupyynnöt ja lisätiedot:

Petra Gräsbeck, viestintäjohtaja, puh. 040 767 0867, petra.grasbeck@altiagroup.com

Kari Kilpinen, SVP, Regional Commercial Finland, puh. 040 507 0060, kari.kilpinen@altiagroup.com

Janne Halttunen, SVP, Regional Commercial Sweden, puh. 040 187 4407, janne.halttunen@altiagroup.com

Petra Gräsbeck
Communications Director

Altia on Pohjoismaiden ja Baltian johtava alkoholijuomatalo, joka valmistaa, maahantuo ja vie laadukkaita viinejä sekä väkeviä alkoholijuomia. Vastuullisuus on meille keskeinen liiketoiminnan tekijä. Haluamme luoda ja kehittää uudenlaista, modernia ja vastuullista juomakulttuuria. Liikevaihtomme oli 356,6 miljoonaa euroa vuonna 2016, ja työllistämme noin 800 henkeä. Tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Blossa, Chill Out, Koskenkorva, Jaloviina, Valhalla, O.P. Anderson, Renault, Larsen ja Xanté. Tutustu verkkosivuihimme www.altiagroup.fi. Lisää tietoa myös www.viinimaa.fi ja Twitter @AltiaFI

Avainsanat: