PAPERIAKTIIVINEN 2003 -KILPAILU RATKAISTU

PAPERIAKTIIVINEN 2003 -KILPAILU RATKAISTU Amerpap Oy:n järjestämä "Paperiaktiivinen 2003" -kilpailu on nyt ratkennut. Kilpailuun saivat osallistua kaikki painotyöt, joissa oli käytetty Amerpapin valikoimaan kuuluvia papereita. Yhteensä 145 työtä kilpaili pääpalkinnosta eli voittajatiimille tarjottavasta gourmet- matkasta Ranskaan. Tuomaristoon kuuluivat: Marianne Olanterä, johtava suunnittelija / Evia Helsinki Oy Kai Korpelainen, Art Director / Ojalasaari Markkinointiviestintä Sakke Yrjölä, graafinen suunnittelija / Vire Design Oy. Tuomariston mukaan töiden taso oli torilta taidemuseoon eli hyvin kirjava. Parhaimmisto erottui kuitenkin joukosta melko helposti, sillä suurin osa oli oman alansa tyypillisiä edustajia. 1. sija: Area kaupunki- ja kaukolomaesite 2003-2004 Tilaaja: Matkatoimisto Area / Eija Hyvärinen Suunnittelija: Mainostoimisto PHS / Jutta Casén, Timo Huopalainen, Petteri Järvelin, Ilkka Montin TEQUILA / Mari Asikainen, Ritva Salmiluoto, Niina Seppinen Kirjapaino: Hansaprint Oy / Leena Iso-Lauri Perustelut: Oiva ja uusi tapa tehdä perinteistä matkaesitettä ilman, että se on liikaa erilainen. Positiivinen erilaistuminen oli tehty vaakaformaatilla ja paperin valinnalla. Miellyttävä lukea, painojälki onnistunut ja kuvat raikkaita. Tilaa on jätetty kerronnalle, silti esite sisältää oleelliset asiat tyylikkäästi ja selkeästi esitettyinä. 2. sija: X - johdatus Lahden ammattikorkeakoulun historiaan Tilaaja: Lahden ammattikorkeakoulu Suunnittelija: Arvo Ilmavirta, Tuula Kilpinen, Nanna Mäkelä, Heikki Sallinen, Timo Taulo Kirjapaino: Kirjapaino Markprint Oy Perustelut: Upea 2-värityöksi, yksinkertainen on kaunista. Hallittu kokonaisuus niin typografisesti kuin graafisestikin. Kuultopaperi sopii hyvin kokonaisuuteen, sillä se on osa kuvituksen ideaa. 3. sija: Tulva-lehti Tilaaja: Unioni Naisasialiitto Suunnittelija: Katju Aro, Katja Saarela Kirjapaino: Satakunnan Painotuote Oy / Juhani Seppälä Perustelut: Tuomaristo arvosti lehden tuoreutta, raikkautta ja nuorekkuutta. Paperi tukee hyvin piirroskuvitusta. Erityisesti muutama kiva aukeama nousi esiin, samoin kansi. AMERPAP OY Jukka Silventola toimitusjohtaja Lisätietoja Amerpap Oy: Nora Leinonen, markkinointiedustaja, puh. (09) 348 300 tai 050-547 2814, e-mail: nora.leinonen@amerpap.fi Jukka Silventola, toimitusjohtaja, puh. (09) 348 300 tai 050- 517 2660, e-mail: jukka.silventola@amerpap.fi KUVATEKSTIT (kuvat löytyvät internetistä osoitteesta: www.studioseppa.fi/noudot/amerpap) 1 Paperiaktiivisen 2003 -kilpailun voitti Area kaupunki- ja kaukolomaesite 2003-2004 (kesk.), toiseksi sijoittui X - johdatus Lahden ammattikorkeakoulun historiaan (vas.) ja kolmanneksi tuli Tulva-lehti (oik.). 2 ja 3 Arean kaupunki- ja kaukolomaesite kiehtoi tuomaristoa erilaisuudellaan, joka oli saatu aikaan vaakaformaatilla ja paperin valinnalla. 4 Arean esitteen tekijäjoukkoa edustivat Eija Hyvärinen matkatoimisto Areasta (vas.), Petteri Järvelin Mainostoimisto PHS:stä, Ritva Salmiluoto Tequilasta sekä Leena Iso- Lauri Hansaprintistä. 5 Arean esitteen mestarikokkeina ovat toimineet Petteri Järvelin (vas.), Ritva Salmiluoto, Leena Iso-Lauri ja Eija Hyvärinen. 6, 7, ja 8 Kilpailussa toiseksi sijoittui X - johdatus Lahden ammattikorkeakoulun historiaan. Tuomariston mielestä teos osoitti, kuinka 2-värityöstäkin voi saada aikaan upeankokonaisuuden. 9 Toiseksi sijoittuneen työn tekijäjoukkoa: Nanna Mäkelä (vas.) ja Heikki Sallinen Lahden ammattikorkeakoulusta, Tuomas Talvitie Kirjapaino Markprintistä sekä Tuula Kilpinen ja Timo Taulo Lahden ammattikorkeakoulusta. 10 ja 11 Kolmanneksi sijoittuneen Tulva-lehden vahvuutena oli tuoreus, raikkaus ja nuorekkuus. 12 ja 13 Tulva-lehden suosikkiaukeamaansa esittelevät Katja Saarela (vas.) ja Katju Aro sekä Satakunnan Painotuotteesta Juhani Seppälä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00020/wkr0002.pdf