PAPERIAKTIIVISEN KILPAILUN 2005 PARHAAT VALITTU

Amerpap Oy:n järjestämän ”Paperiaktiivisen kilpailun 2005” voittajat on valittu. Kilpailuun saivat osallistua kaikki painotyöt, joissa oli käytetty Amerpapin erikoispapereita. Yhteensä 67 työtä kilpaili palkinnoista. Pääpalkintona oli opintomatka Eurooppaan. Lisäksi kuusi tehdasta palkitsi omien tuotteidensa painotyösuunnittelijan palkintomatkalla omalle tehtaalleen. Tuomaristoon kuuluivat: Ilmo Valtonen, Creative Director / Dynamo Identity Oy Ilona Törmikoski, teollinen muotoilija TKO / Hahmo Design Oy Mika Tuominen, graafinen suunnittelija / Werner Söderström Oy Leena Kahila-Bergh, viestintäjohtaja / Fiskars Oyj Abp Markku Mänttäri, kirjapainonjohtaja / Karisto Oy Tuomaristo toivoi lisää innovatiivisuutta, korkeampaa laatutasoa sekä runsaampaa erikoispapereiden käyttöä. 1. sija: Marttaliiton kukkakortit Tilaaja: Marttaliitto ry Suunnittelija: Katja Kuittinen, graafinen suunnittelija / Marttaliitto ry Kirjapaino: F.G. Lönnberg / Anne Joukainen Perustelut: Paperiaktiivisin työ, materiaalin jälkikäsittelyominaisuuksien erinomainen hyödyntäminen. Kun onnistuu kommunikoimaan vain paperilla. Sopii asiakkaan maailmankuvaan, saavutettava, pieni otos suuremmasta. Visuaalisesti vahva, minimalistinen hyvin rajattu työ. Muoto ja paperi houkuttelevat koskettamaan. Tehtaiden palkinnot: Gmund, Alezan Marttaliiton kukkakortit Tilaaja: Marttaliitto ry Suunnittelija: Katja Kuittinen, graafinen suunnittelija / Marttaliitto ry Kirjapaino: F.G. Lönnberg / Anne Joukainen Perustelut: Paperiaktiivisin työ, materiaalin jälkikäsittelyominaisuuksien erinomainen hyödyntäminen. Kun onnistuu kommunikoimaan vain paperilla. Sopii asiakkaan maailmankuvaan, saavutettava, pieni otos suuremmasta. Visuaalisesti vahva, minimalistinen hyvin rajattu työ. Muoto ja paperi houkuttelevat koskettamaan. Dalum, Cyclus Bulgaria-Magazine Tilaaja: Bulgaria Design / Tom Bulgaria Suunnittelija: Jesper Bange, Juha Murremäki, Sanna Paananen, Jarno Luotonen, Sampo Hänninen, graafiset suunnittelijat. Kirjapaino: Tammer-paino / Mikko Rasilainen Perustelut: Tekijöidensä näköinen, painojäljeltään runsas. Materiaalin valinta sopii hyvin lehden linjaan. Yksi sisältö puettu viiden eri tekijän suunnittelemaan kanteen. Voimannäyte, graafisia rajoja kokeileva, energinen. Oiva esimerkki paperin runsaasta käytöstä. Avery Dennison, Fasson Villi Pohjola –tarrat Tilaaja: Villi Pohjola / Marja Männistö Suunnittelija: Minna Komulainen, AD / Avalon Oy Kirjapaino: Kalevaprint Oy Perustelut: Tuomaristo jäi koukkuun. Konstailematon, sympaattinen. Kala-aiheiden, tarramateriaalin sekä painojäljen tasapaino. Kerää koko sarja. Favini Group, Majestic Falck Security Oy –kutsu Tilaaja: Falck Security / Antti Tolonen Suunnittelija: Tapio Kovero, graafinen suunnittelija / Yliopistopaino Oy Kirjapaino: Yliopistopaino Oy / Pasi Wallenius Perustelut: Uskottava. Miehekäs. Materiaali sopii asiayhteyteen. Jälkikäsittelyominaisuudet käytetty hienosti hyväksi. Panssarin tuntu, voimakas, puhdas ja juhlava. Kovat arvot positiivisesti esillä. Klippan Ab, Scandia Ruohikkopalon jäljillä –kirja Tilaaja: Kesälukioseura ry Suunnittelija: Aimo Katajamäki, graafinen suunnittelija / Aimonomia Oy Kirjapaino: Painotalo Auranen Oy Perustelut: Kokonaisilme aina materiaalin valintaa myöten tukee tarinaa. Nostalginen kohtaa modernin. Hallittu taitto ja typografia. Vahvaa tekemisen tuntua. Tervakoski Oy, Terreus Kemira Growhow –esite Tilaaja: Kemira Growhow Oyj / Sanna Höhnle Suunnittelija: Mika Kaskinen, AD, Sara Hirvonen, tuotantopäällikkö / Mainostoimisto PHS Kirjapaino: Erikoispaino / Pauli Silvennoinen Perustelut: Painotuotteena runsauden kukka. Kauppiaille suunnattujen esitteiden joukossa loistava kokonaisuus. Runsas informaatio, kuvat ja innovatiivinen pakkaus. Toimiva kokonaisuus, elämyksellinen. Monipuolisen painoteknisen suorituksen ja päällystämättömän paperin ansiokas kohtaaminen. Erityismaininta FIM Group vuosikertomus Tilaaja: FIM Group Oy / Sarianna Visuri Suunnittelija: Roy Haapakoski AD / Publicis Helsinki Oy Kirjapaino: Edita Prima Oy Perustelut: Kurinalaisuus. Painoteknisesti korkealaatuinen. Äveriäs ja rohkea kuvaidea, kohderyhmää puhutteleva, rohkea lajissaan. Kilpailun kärkeä. MAP SUOMI OY Roope Moisala markkinointijohtaja Kuvat Lehdistökuvia voi ladata oheisista linkeistä: Korkearesoluutio-EPS -kuvat CMYK-väreissä (9 kuvaa, 10,5 Mt): http://www.repromestarit.fi/nouto/amerpap/ Paperiaktiivinen_lehdisto_CMYK.sit Korkearesoluutio-JPEG -kuvat RGB-väreissä (9 kuvaa, 3,1 Mt): http://www.repromestarit.fi/nouto/amerpap/ Paperiaktiivinen_lehdisto_RGB.zip StuffIt (.sit) -paketin voi purkaa ilmaisella StuffIt Expander -ohjelmalla, jonka voi ladata osoitteesta http://www.stuffit.com/expander ZIp (.zip) -paketin voi purkaa useilla eri ohjelmilla, esim. yllä mainitulla StuffIt Expanderilla. Lisätietoja Map Suomi Oy: Nora Partinen, markkinointiedustaja, puh. (09) 348 300 tai 050-547 2814, sähköposti: nora.partinen@mapsuomi.fi Roope Moisala, markkinointijohtaja, puh. (09) 348 300 tai sähköposti: roope.moisala@mapsuomi.fi