Anvia Isoo varmistaa, että perheen digitaaliset muistot eivät katoa

Report this content

Anvia on tuonut markkinoille uuden, ainutlaatuisen palvelun valokuvien, videoiden ja muiden digitaalisten tiedostojen tallentamiseen ja jakamiseen. Anvia Isoo -palvelu tarjoaa nimensä mukaisesti valtavan tilan: sinne mahtuu miljoonia valokuvia.

Tiedotusvälineille 6.6.2016

Markkinoilla olevista verkkotallennuspalveluista poiketen Isoossa on tuplavarmistus, tiedot säilötään sekä kotona olevalle laitteelle että pilvipalveluun. Näin perheen tärkeät muistot ovat varmassa tallessa.

”Meillä kaikilla on valtavasti kuvia tietokoneilla ja puhelimissa. Isoon avulla ne pysyvät tallessa, vaikka puhelin tai tietokone menisi rikki tai katoaisi. Lisäksi kuvat ovat katsottavissa millä laitteella tahansa: puhelimessa olevat kuvat tietokoneella ja toisinpäin”, kertoo Anvian kuluttajapalveluista vastaava johtaja Klaus Varis.

Isoo-palveluun sisältyy tyylikäs valkoinen tallennuslaite sekä pilvipalvelu. Tallennuslaitteessa on kaksi kovalevyä, joten jos toinen rikkoutuu, tiedot ovat kuitenkin tallessa toisella levyllä sekä pilvipalvelussa. Tallennuslaitteen etuna pelkkään pilvipalveluun verrattuna on myös nopeus. Tästä on hyötyä etenkin silloin, kun tallennettaan isoja videotiedostoja. Tallennustilaa on tuotteesta riippuen 1–4 teratavua.

Tallentaminen tietokoneelta tai puhelimesta on tehty helpoksi, jotta kuvien ja muiden tiedostojen varmuuskopiointi sujuisi kuin itsestään. Tärkeä asia on myös tietoturva. Isoon pilvipalvelussa data on salattuna ja sijaitsee Suomessa, Anvian omassa konesalissa. Näin asiakkaan tiedot eivät joudu vääriin käsiin.

”Näemme palvelulle olevan kasvavaa kysyntää, sillä digitaalisen omaisuuden määrä ei ainakaan tule vähenemään”, Varis korostaa.

Isoo-palvelua myy valokuvaustarvikkeiden erikoisliike Rajala.

”Isoo sopii sekä ammattikuvaajalle että harrastelijalle, joka haluaa varmistaa kuviensa säilymisen. Tilaakin riittää joka tarpeeseen: pienimpäänkin, yhden teratavun malliin mahtuu jopa 2 miljoonaa kuvaa”, kertoo Rajalan markkinointijohtaja Juhani Toppari.

Palvelun on kehittänyt ja patentoinut Anvian osakkuusyhtiö Varaani Works, joka tähyää Isoon kanssa myös kansainvälisille markkinoille.

“Esittelimme Isoo-palvelua talvella Barcelonan mobiilimessuilla, jossa se sai innostuneen vastanoton. Monesta kodista puuttuu selvästi helppo ja monipuolinen tallennusratkaisu. Hienoa, että voimme tarjota palveluamme ensimmäisenä kotimaassa luotettavien suomalaisten kumppaniemme kanssa”, toteaa Varaani Worksin liiketoimintajohtaja Juha Kaario.

Anvia Isoo -tuotteet ja hinnat:

Isoo 1 TB     19,90 €/kk
Isoo 2 TB     24,90 €/kk
Isoo 4 TB     34,90 €/kk

Lisätietoja

Anvia: liiketoimintajohtaja Klaus Varis, puh. 044 411 4419, klaus.varis@anvia.fi
Rajala: markkinointijohtaja Juhani Toppari, puh. 040 519 4375, juhani.toppari@rajalacamera.fi
Varaani Works: operatiivinen johtaja Juha Kaario, puh. 050 483 5487, juha.kaario@varaani.com

Anvia on suomalainen tieto- ja viestintäteknologian asiantuntija ja Suomen neljänneksi suurin tietoliikenneoperaattori. Anvia tarjoaa nykyaikaiset ja korkealaatuiset ratkaisut yritysten ja kuluttajien viestintään, tietohallintoon ja turvallisuuteen sekä viihtymiseen. Anvia-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 131 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä on noin 750. www.anvia.fi

Avainsanat: